1

Onderwerp: (feedback a.u.b) elfje voor 1 jarige

Dit is pas mijn 8 taart ofzo pas 3 maanden bezig en mocht deze maken voor de zus van mijn schoonzus.
Kreeg als opdracht elfje en vlinders.

Nog nooit geboetseerd dus was heel spannend voor mij.
Ik zie alleen bij iedereen van die mooie hoge taarten en op de een of andere manier lukt dat bij mij niet.

Hoop dat jullie nog tips hebben zodat het nog mooier kan
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D67N3KRY-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BAFUONKV-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R8ZIDOQ8-D.jpg

Liefs Marlou

2

Re: (feedback a.u.b) elfje voor 1 jarige

Ik vind het knap geboetseerd, wel jammer dat de 1 niet zo goed opvalt. Misschien kun je daar nog iets meer mee doen?

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

3

Allereerst mooie taart, zeker als je nog niet lang bezig bent.

Hoe maak je de taarten? Ik gebruik biscuitmix en dat mix ik 8 minuten op hoge en daarna nog 3 minuten op lage snelheid. Mijn bakblik zit daarna ongeveer 2/3 vol. In het midden maak ik een kuil en zo krijg ik mooie hoge kapsel. Je hebt ook extra hoge bakvormen.

Verder zou ik de bloemen en vlinders iets minder statisch plaatsen. Een vlinder kun je laten drogen in een v-vorm en dan bijvoorbeeld op eem bloementje zetten.

En bij je elfje zou ik nog wat meer aan het gezichtje werken. Voor gezichten zijn ook molds te krijgen.

Hopenlijk krijg je nog wat meer feedback wat ik heb volgens mij pas 6 taarten op mijn naam staan  :shh: .

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

4

voor de gezichtjes heb ik een mold gebruikt wel pas voor de eerste keer en vond dit dat ook heel moeilijk.
Ook het verven/kleuren ging mij niet zo goed af.

Met mijn hoogte ga ik nog maar eens wat proberen want vind ze echt te laag terwijl ik mix gebruik en die hoge bakblik heb.
Snap er niks van  :/

Van de vlinders en bloemen klopt inderdaad kan leuker en ook die 1 mag wel meer opvallen

Hopelijk nog meer tips ze zijn altijd welkom!!

5

Hoi Marlou, het is een lieffie, hoor! :Y

Ik heb ook nog wel twee tipjes voor je :) Ik zou de vleugeltjes niet roze gedaan hebben, nu lijkt het alsof ze bij haar jurk horen. Wit zou, vind ik, mooier staan :)
Ook lijkt het als de oogjes in de oogkassen zijn gekleurd: het staat beter als je een klein deukje maakt voor de oogkas, daar een mini bolletje wit inplakt, en daar dan weer een iets kleiner blauw bolletje plakt ( met als afsluiter nog een zwart pupilletje met eventueel een spikkeltje wit als glimmertje) Ja het is een gepriegel, maar dat hoort erbij ;)

Veel succes! :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

@adrienne
Hey geweldig dat ga ik gelijk van de week proberen want ik was inderdaad echt niet tevreden over het gezichtje.
Thanks voor de tip

En van de vleugels helemaal niet aan gedacht denk dat dat wel mooier had geweest ja!

Hoi Marlou,
wanneer je een gezichtje maakt, probeer dan niet teveel donkere kleuren te gebruiken. De tip met de oogjes is echt heel veel gepriegel! Je kan ook bij de hobby/verfwinkel een heeeeel dun kwastje kopen, wat je dan speciaal voor het priegelwerk kan gebruiken... Je kan ook de oogjes groter maken, dan wordt het meer iets uit een cartoon, maar is wel leuk!
Verder gebruik ik altijd de schema´s van Wilton ipv van deze site. Dan heb ik in ieder geval precies genoeg beslag.
En qua kleurgebruik, kijk ik altijd goed bij de andere taarten om ideeen op te doen. Soms is iets wat ik mooi vindt, niet zo sprekend bij elkaar op de uiteindelijke taart. Ik koop de laatste tijd witte marsepein en niet de blanke. Bij het kleuren worden de kleuren dan veel mooier!
Succes met bakken en hoop dat je er iets aan hebt. En daarbij: je moet ergens beginnen, toch!?