1

Onderwerp: kleurstof mengen door fondant

Hoe mengen jullie de kleurstof door het fondant?? Ik had vandaag netjes van die latex handschoentjes aan maar op een gegeven moment zaten mijn vingers vast geplakt in het fondant en was kneden bijna onmogelijk...nu zit ik dus met roze handen...is er een manier om de kleurstof van je handen te krijgen en hoe krijgen jullie het voor elkaar om je handen niet onder het kleurstof te krijgen??

2

Re: kleurstof mengen door fondant

Ik rol mijn fondant of marsepein een beetje plat, doe op een aantal plaatsen wat kleine beetjes kleurstof, vouw de boel dicht en werk het dan weer door. Heb zelden last van gekleurde handen en gebruik geen handschoentjes.....

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

zo doe ik het ook
en wanneer ik het wel aan mijn handen krijg, dan wassen met warm water en afwas zeep
is het er zo weer af

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

4

ik gebruik wel handschoentjes, maar je moet ze wel vet houden, dus ook tussendoor vetten (crisco/frituurvet, net wat je gebruikt)

Groetjes, Dorothea.

5

heb wel eens echoline op me handen en dan gebruik dan jif en sponsje
Moetje niet teveel doen anders drogen je handen heel erg uit.
succes ermee

6

Anti roos shampoo.....
Dus gewoon douchen en je haar extra goed wassen.....

Scheerschuim werkt ook bij bijna alle kleuren.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

Bedankt voor de tips...mijn handjes zijn weer een stuk lichter haha...

8

hoe ik mijn handen schoonhoud? Niet  :lol:  ben een ontzettende kliederkont als het daarom gaat. Handschoentjes vind ik vervelend werken.
Schoonmaken dan weer wel: snel erna gewoon met zeep, maar als ik wat langer bezig ben, lukt dat ook niet meer en gaat het er met haren wassen wel af.

9

Anders nitril of vinyl handschoenen gebruiken ipv latex. Deze plakken ook minder/niet.