1

Onderwerp: Piraten munten

Ik heb even een vraag.
Binnenkort heb ik een opdracht voor een piraten taart. Hierop wil ik graag gouden/zilveren/bronzen munten gebruiken als aanvullende decoratie. Nu kan ik gewoon rondjes uitsteken en die schilderen, maar heeft iemand een tip om er een beetje relief in te kunnen maken, zoals de opdruk van een munt?

Ik heb al geprobeerd met een euromunt --> plastic erover --> fondant eroverheen rollen
maar dat geeft niet een goed genoeg effect.

Ben benieuwd of iemand tips heeft. ;-)
Alvast bedankt!

2

Re: Piraten munten

Je zou zelf een stempel kunnen maken.
Teken (of haal iets van internet) stop het in een plastic hoesje. Dan met royal icing of pipinggel overtekenen. Goed laten drogen en dat kun je gebruiken om te stempelen in je fondant of marsepein.

Je ziet ook wel eens een goedkoop speelgoedsetje bij de action ofzo waar plastic munten inzitten die je misschien kunt gebruiken.

Succes

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Ik gebruik altijd gewoon chocolade geld O-)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

@Sandra-lala:
Hmm, ik zou eens kunnen kijken of dat werkt.. Moet ik alleen nog ergens van die munten zien te scoren. :P

@Ottolien:
Ja, daar had ik ook aan gedacht, maar geen idee waar ik die nu kan krijgen + is dit mijn eerste opdracht waarbij ik zelf kan goed kan sturen waar het heen gaat, dus lijkt het me erg gaaf om zelf munten te maken

5

Chocolademunten......het hele jaar door bij de sligro!

6

Kylling schreef:

@Sandra-lala:
Hmm, ik zou eens kunnen kijken of dat werkt.. Moet ik alleen nog ergens van die munten zien te scoren. :P

@Ottolien:
Ja, daar had ik ook aan gedacht, maar geen idee waar ik die nu kan krijgen + is dit mijn eerste opdracht waarbij ik zelf kan goed kan sturen waar het heen gaat, dus lijkt het me erg gaaf om zelf munten te maken

Ik heb 2 weken terug ook een piratentaart gemaakt met munten. Die heb ik bij Jamin gekocht.