1

Onderwerp: Zeelandia marsepein glutenvrij???

Ik krijg net de vraag of ik een glutenvrije taart kan maken. Ben me even aan het orienteren en heb al het een en ander gevonden. KAn alleen niet vinden of Zeelandia marsepein glutenvrij is? Weet iemand dat misschien?

Re: Zeelandia marsepein glutenvrij???

ik kijk even op de verpakking

Groetjes Natasja!

Ow, staat er niet op bij mij,

Groetjes Natasja!

4

MamavanDean&Julian schreef:

Ow, staat er niet op bij mij,

ingredienten: suiker, amandelen, stabilisator E420, verdikkingsmiddel E466, voedingszuur E330, invertase

Dan is het toch gluten vrij?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=75932

Groetjes Natasja!

6

MamavanDean&Julian schreef:

Dan is het toch gluten vrij?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=75932

Ik heb Zeelandia vanochtend ook even gemaild.  Het is glutenvrij maar kan middels kruisbesmetting sporen van gluten bevatten omdat er op dezelfde lijn ook producten worden geproduceerd die gluten bevatten.

Bedankt in ieder geval voor het reageren! :Y

7

heb je dus nu wel de zeelandia gebruikt, of toch maar fondant?

Groetjes, Dorothea.

8 Laatst bewerkt door Dot (27-03-2011 19:30)

1x is genoeg....

Groetjes, Dorothea.

9

Dot schreef:

heb je dus nu wel de zeelandia gebruikt, of toch maar fondant?

Ik heb toch ( na overleg met zijn moeder) Zeelandia gebruikt omdat het jongetje waar ik de taart voor heb gemaakt niet ziek wordt van "sporen"van gluten. Je zou dit dus niet kunnen gebruiken voor mensen die van een kruimeltje al ontzettend ziek worden!!

10

De marsepein en fondant van Funcakes is wel glutenvrij. Heb Funcakes daar over gemaild.
Vind dat gluten altijd zo'n gedoe. Het zit in de raarste dingen. Gelukkig dat het jochie niet van sporen ziek wordt. Ken er zat die dat wel worden.

11

daan77 schreef:

De marsepein en fondant van Funcakes is wel glutenvrij. Heb Funcakes daar over gemaild.
Vind dat gluten altijd zo'n gedoe. Het zit in de raarste dingen. Gelukkig dat het jochie niet van sporen ziek wordt. Ken er zat die dat wel worden.

Ja, dan wordt het idd een ander verhaal. Dan kun je bijvoorbeeld ook niet de kleurstofgel van wilton gebruiken, ook die kunnen sporen van gluten bevatten.