Onderwerp: zwarte icing royal
ben momenteel met een blond taart bezig,en wil graag zwarte icing royal gebruiken.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan maken,en/of welke kleurstof ik hiervoor moet gebruiken.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » zwarte icing royal
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ben momenteel met een blond taart bezig,en wil graag zwarte icing royal gebruiken.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan maken,en/of welke kleurstof ik hiervoor moet gebruiken.
zwart
en het recept voor RI staat in de linkerkolom onder decoreren
thnk! ik las nl allemaal berichten over norrit erdoor heen mengen?
maakt dit het zwarter dan de zwarte kleurstof?
dat van norit weet ik niet zou ik eerlijk gezegd ook niet doen kunnen ze de volgende dag allemaal niet meer p**pen
Die norit zou ik ook niet adviseren, maar het kan prima zonder! Zwart is wel een van de lastigere kleuren om te mengen, vind ik, maar als het om een héél klein beetje royal icing gaat of als je in de gelegenheid bent om het de dag van tevoren te doen, gaat het prima.
Ik begin altijd met een donkerbruine basis, die ik dan het liefste maak door de royal icing met chocoladepoeder (en evt voor de smaak ook espressopoeder) te mengen. Dit maskeert meteen de smaak van de zwarte kleurstof. Voeg daarna met een satéprikker zwarte kleurstof toe (ik gebruik Wilton, maar hoor ook goede dingen over Sugarflair Black Extra) tot je donkergrijs hebt. Dek dan de royal icing goed luchtdicht af, bijvoorbeeld door vershoudfolie rechtstreeks op de icing te leggen. Laat het dan een nachtje staan en de volgende ochtend... verrassing, zwarte icing!
jeetje ,wat een geweldige informatie.
Ik ga het uitprobreren.
Begrijp ik het goed dat jullie dit beter vinden ,dan de kant en klare icings(tubes)?
Of het beter is hangt af van wat je er mee wil doen! De icing uit die tubes wordt namelijk niet hard (het is geen royal icing). Als dat voor jouw taart geen probleem is, is het natuurlijk een mooie oplossing en heb je gegarandeerd mooi zwart.
dank voor jullie info,
zo kom je als beginner weer aardig op weg!
ik krijg er steeds meer zin in.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » zwarte icing royal