1

Onderwerp: Schilderen op taart

Hey hey,

Wie kan mij hiermee helpen:

Ik ben op zoek naar eetbare verf, waarmee ik kan verven op een taart. Dus kant en klare verf die ik niet hoeft te verdunnen o.i.d.

Niet dat ik lui ben hoor... :o  O-)

Ik heb wel via de zoekoptie het één en ander gelezen, maar tot nu toe heb ik verfopties gevonden, die je "moet" verdunnen.

De optie die werd gegeven in de Topic how to schilderen (Artico)...heb ik via google uitgezocht, maar ik kwam steeds uit op verf op Acrylbasis (?!)

Dus, wie heeft voor mij de oplossing..?
Alvast bedankt...

KuZz

2

Re: Schilderen op taart

Gewoon met kleurstoffen uit de webshop? Die van wilton of zo, als ze maar vloeibaar zijn.

Americolor heeft sinds kort de sheen-collectie, voor airbrush, maar ook om als verf te gebruiken....

3

Ik verf gewoon met de kleuren uit de flesjes van Americolor....

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

4

Dus met de Wilton Icing colors kan ik gewoon schilderen..onverdund?
Ik dacht dat dat niet kon, omdat het spul vrij "dikkig" is en plakkerig.

Ik wil namelijk graag op een witte taart een zwarte afbeelding schilderen, dus grote vlakken worden zwart.

Al iemand anders nog tips heeft graag.
Ik ga in ieder geval een stukje proberen met de Wilton.

Bedankt Karin en Suu voor de tips.

5

Hai Sadija!
Als ik iets schilder doe ik het gewoon met mijn normale kleurstofjes, zowel poeders als gel/pasta met supersimpel  een klein beetje water.... Veel doen het met alcohol omdat dat dan sneller opdroogt maar dat kan ook een nadeel zijn!
Wat voor een afbeelding ga je schilderen?? :)

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

6

Hey mop,

Ik wil een (naar aanleiding van de Tribal Paard topic) een tribal wolf schilderen.
Nu is mijn overbuurman binnenkort jarig en is gek van wolven...dus pak ik mijn kans om weer iets uit te proberen  :P

Moet ik trouwens die Wilton icing colors ook een beetje verdunnen met water..? Nee toch..??

KuZz

7

ja, ach wat is verdunnen, een piepklein beetje kleurstof op een schoteltje en een klein glaasje water waar je je kwastje in doopt en dan met een druppeltje water van je kwastje door de kleur heen roeren en schilderen maar...(of alcohol/wodka)
Gaaf een wolf! wow!

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!