1 Laatst bewerkt door Sharissa (15-03-2011 22:01)

Onderwerp: Glutenvrij zomertaartje

Glutenvrij zomertaartje. Een probeerseltje ter voorbereiding van een opdracht in April. Die taart is gelukkig een cadeautje dus als hij niet zo heul netjes is dan............ :o

Afgesmeerd met botercreme. Gevuld met vlaaifruit en slagroom.
Hij had strakker gekund, maar ik ben mijn smoother kwijt  :nooo ..
Ik weet niet of jullie het zo kunnen zien, maar het is echt een klein taartje. Dat was best moeilijk werken. Daarnaast vind ik een taart goed strak krijgen nog steeds héél moeilijk.

Iemand nog tips wat betreft werken met glutenvrije biscuit?
Waar smeren jullie het liefste mee af? Ik merk dat ik 1:1 botercreme véél te veel naar boter vind smaken. Dan gooi ik er meer poedersuiker bij (1:2 bijna), maar dat gaat ten koste van de smeerbaarheid en de strakheid van de taart  :( ..

Merenguebotercreme is mij nog niet gelukt. Dat werd korrelig en vettig en heel vies :s .. Ik doe vast iets verkeerd.

http://farm6.static.flickr.com/5014/5530320056_a58362ded8_z.jpg

If it fits in a toaster, i can cook it!

2

Re: Glutenvrij zomertaartje

Je kan het anders met slagroom doen, ik had met gebrek aan beter met slagroom gedaan en dat gaat prima! (wel met klopfix er door he en dan even in de koelkast).

Ik heb laatst zo ook een glutenvrij gebak afgesmeerd.

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

3

Blijven oefenen op de merenque botercreme. Ik lust zelf geen boter en smeer zo dun mogelijk af. Misschien dat ganache iets voor je is. Zeker geen slagroom gebruiken want dan smelt je fondant.
Je taart ziet er goed uit hoor. Mooie bloemen.

4

Ik heb afsmeren met slagroom eens geprobeerd op een taartje voor mezelf maar ik vond het maar een kliederboel :nooo .. Mn fondant smolt helemaal.. Toch bedankt voor de tip :).

Ik ga inderdaad maar eens weer de merenguebotercreme oefenen. Die lijkt me echt veel lekkerder. En ook makkelijker om wat dikker mee af te smeren. IK ben die hobbels en deuken nu wel zat.

Ganache heb ik ook geprobeerd. Misschien ben ik nog niet ervaren genoeg om dat goed strak te krijgen. Ik zit er aan te denken om eens een taart met ganache te begieten en dan alsnog te bekleden. Dat wordt vast erg strak.

Maarja, ik moet het toch ook écht zelf leren :S!

Is afsmeren met Royal icing trouwens oké?

If it fits in a toaster, i can cook it!

5 Laatst bewerkt door aliek (16-03-2011 21:57)

je kan ook een smaakje door de botercreme heen doen. Ik vind glutenvrij biscuit beter af te smeren met zachte boterceme, daarna goed hard laten worden in de koelkst.

groetjes Anneliek

6

mmm ik heb ook wel vaak een taart gedaan met slagroom en dan bekleed met fondante, bij mij is het niet gaan smelten hoor, misschien ligt het aan de merk slagroom? geen idee, maar als er de risico is zal ik dat ook niet doen dan.

Dan is het oefenen  met de merenguebotercreme of je moet Ganache, Royal icing kan trouwens ook.

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl