1

Onderwerp: mijn eerste Thomas taart

Mijn eerste taart is een feit.
Mijn zoontje wilde graag voor zijn 4e verjaardag een Thomas de trein taart. Dus heb ik hem belooft dat ik er zelf een voor hem zou gaan maken.
Het bakken en vullen verliep zonder problemen. Maar tijdens het bekleden van de taart kwamen er kleine scheurtjes boven in de rand.  :s  Erg jammer!
Maar buiten dat vind ik het resultaat erg mooi geworden, en ben er dan ook best een beetje trots op dat ik hem zelf gemaakt heb.

De reactie van mijn zoontje toen hij de taart zag was ... WOUW dat is een echte thomas de trein taart!
Een mooier compliment kon ik niet krijgen  :)

Bedankt voor het kijken en tips / reacties zijn van harte welkom.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZHWF88HR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NX8W7JMP.jpg

2

Re: mijn eerste Thomas taart

Leuk die reactie van je zoon daar doe jet toch voor! En ik vind het ook een superleuke taart.

Heel herkenbaar dat je zelf soms baalt van dingetjes die mis of anders gaan dan je had bedacht en andere dat dan soms helemaal niet eens zien.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Wat leuk sandra-lala dat je een reactie bij mijn taart hebt geplaatst.
Het was mijn eerste taart, dus erg spannend hoe het zou gaan worden.

Kan er iemand me vertellen wat ik fout heb gedaan met bekleden, waardoor het fondant bovenaan een beetje is gaan scheuren?

ik hoop het graag...

4

Leuke taart! En helemaal fijn dat ie in de smaak valt bij de jarige!

Ik denk dat je het fondant te dun heb uitgerold. Daardoor gaat ie sneller scheuren als je er iets aan 'trekt'.

5

ik heb het met marsepein van funcakes. op een 1 of andere manier word het droog ofzo en dan scheurd het.
fondant heb ik nog niet geprobeerd.... welk merk heb je??

maar wel een leuk taartje, daar mag je trots op zijn.

Groetjes Christa!

6

Wat een schatje!

Jacqueline

7

dank je wel voor de reactie's.

Ik heb fondant van funcake gebruikt. Zal bij de volgende taart eens proberen om hem niet zo dun uit te rollen.
(Het uitrollen van de hele lap fondant, vond ik ook nog een hele klus).
Daarom lijkt me een workshop volgen niet zo verkeerd.

8

Nou super hoor. Je 1ste taartje????  :think:  denk dat je het wel vaker gedaan heb  :think: