1

Onderwerp: waarom,lukt het niet meer!!!!!

Hoi,

ik heb een vraagje,

Ik ben nu z'n beetje ander half jaar bezig met deze hobby.
Zal zeggen dat ik iets van 25 taartjes heb gemaakt.
De eerste 15 taartjes waren piccobello,het marsepein mooi stark om de taart heen.
Nu de laatste iets van 10 taartjes, als ik de taart wil gaan bekleden,krijg ik scheuren in mijn marsepein.
Dat is al zodra ik hem op mijn afgesmeerde bisquit heen doe.
Ik heb al geprobeert om het marsepein dun er op  doen of juist dik,maar bij beiden krijg ik scheuren.
En ook als ik de plooien weg wil werken,is ook ineens een ramp!
nou is mijn vraag waarom en wat kan ik doen?

Alvast bedankt

Groetjes - Rosanna - Ciao!
www.facebook.com/DolcissimiTaarten

2

Re: waarom,lukt het niet meer!!!!!

Heb je al eens geprobeerd een beetje crisco erdoor heen te kneden? Dan wordt het iets soepeler.

3

Heb je misschien een ander soort of andere verhouding marsepein?

Liefs, Zanoni

4

Zanoni schreef:

Heb je misschien een ander soort of andere verhouding marsepein?

Zo ver ik weet heb ik altijd de zelfde marsepein gebruikt Funcakes 1:4

5

c-c-c schreef:

Heb je al eens geprobeerd een beetje crisco erdoor heen te kneden? Dan wordt het iets soepeler.

Sorry dat ik dit vraag maar wat is crisco?  :o

6

Ik gebruik altijd marsepein van Zeelandia 1:3 , die werkt echt perfect.
Crisco is een blik vet waar je je handen, werkblad, e.d mee in kan vetten als het blijft plakken of je marsepein/fondant wat droog is.

Veel taart plezier

7

bettie schreef:

Crisco is een blik vet waar je je handen, werkblad, e.d mee in kan vetten als het blijft plakken of je marsepein/fondant wat droog is.

Nou nu dat je zegt over marsepein dat te droog is,
Ik vind dat ik de laatste tijd met het kneden dat dat niet meer zo makkelijk gaat omdat hij vrij droog is.
Maar de datum is nog goed!
Dat crisco kan ik dat ook bij de Albert Hein kopen of alleen bij de de webshop!

8

bettie schreef:

Ik heb ook zeelandia maar heb hier toch last van  :s . Misschien ben ik te ongeduldig en wil mijn marsepein te snel op de taart hebben, waardoor ik dus minder tijd besteed aan het goed kneden. Ik wil ook eigenlijk niet te veel crisco gebruiken
Wat ik nu doe wanneer ik denk dat ik scheurtje krijg op de randen is, wanneer ik de lap erop gelegd heb en de zijkanten wil doen, ik de marsepein iets omhoog duw zodat ik de scheurtjes tegen elkaar dichtduw, zeg maar.
Crisco is niet bij de AH te koop. Ik geloof wel in toko's en natuurlijk taartwinkels  ;)

9

Ik kleur mijn marsepein, bewaar het 1 of 2 uurtjes in een afgesloten zak, kneed het daana nog een keer goed door en nooit problemen.
Rood, zwart en geel is ook heel lastig om mee te bekleden daarom gebruik ik daar fondant voor.

Veel taart plezier

10

10 of 20 seconden in de magnetron voordat je het gaat kneden; maakt het wat soepeler. En inderdaad natuurlijk Crisco!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

11

Ik merkte dat ik na een tijdje mijn marsepein niet meer goed door kneedde en dat merk je dus direct bij het bekleden. Ik denk dat je het dus toch langer moet kneden toch het echt goed soepel is. Ik doe er ook graag wat fondant doorheen, dan hou je de smaak van marsepein (vind ik erg lekker), maar door de fondant wordt het wat soepeler/elastischer.