Onderwerp: Mijn eerste twee taarten
Ik heb de smaak te pakken geloof ik. Mijn eerste taart vind ik zelf goed gelukt. Het moest een speciale worden. Mijn man zijn overleden vader zou vandaag jarig geweest zijn. En omdat we dan bij elkaar komen leek het me leuk om voor deze dag iets leuks/ moois op tafel te zetten. Wilde eigenlijk een striktaart maken, maar las overal dat het met Marsepein niet zo zou lukken. En dat ik ook tylose nodig had. Dat had ik niet in huis, dus ben voor een ander ontwerrp gegaan. 
Heb 2x chipolatavulling gebruikt. Was wel lekker, maar volgende keer de tweede laag maar een ander smaakje.
Mijn tweede taartje is voor een collega. Zij is morgen jarig en heeft een koeientik. Zomaar een aardigheidje. Op google gezocht naar koeientaart en kwam deze tegen.
Geprobeerd zo goed mogelijk zelf na temaken. Heeft wel wat kleine schoonheidsfoutjes qua boetseren. Maar ach het is de eerste keer en toch dik tevreden.

Deze heb ik gevuld, wederom met chipolata en 1 laag met aardbeijam.
Onder aan de taart ging het met de marsepijn iets verkeerd. Scheurtjes, had er te veel aan getrokken, heb ik weg gewerkt met uit de knoflookpers geperste grassprieten.
Volgend weekend weer een nieuwe kans en een nieuwe taart. Maar eerst naar de creabeurs.