1

Onderwerp: Ervaring gevraagd bij bakken met vierkante bakrand

Ervaring gevraagd bij bakken met vierkante bakrand.

Het klinkt zo aantrekkelijk om een vierkante bakrand te kopen, de Stadter van de ''hebshop'' omdat deze te verstellen is in verschillende maten + je zou denk je minder moeite hebben met het storten van de taart want je hebt geen bodem.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of geven jullie toch de voorkeur aan een bakvorm? Zo ja welke dan?

Alvast bedankt voor het delen!

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

2

Re: Ervaring gevraagd bij bakken met vierkante bakrand

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar iedereen die ik er hier over lees is enthousiast.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

ik lees even mee want hij staat ook op mijn lijstje  :)

4

Ik heb een vierkante bakring, niet van stadter maar werkt wel het zelfde

Als ik hem gebruik leg ik 2 repen bakpapier in de vorm die van links helemaal naar rechts gaat, dus een U vorm. Ik knip de repen op de zelfde breedte als de binnenmaat van de bakrand. De andere leg ik dan contra, dus die gaat kruislings over de vorige heen..

Op de bodem heb je dan 2 lagen bakpapier. Werkt goed maar moet eerlijk bekennen dat ik door de hoogte van mijn bakrand (5 cm) zelf de voorkeur heb naar bakpannen. Ook omdat ik er dan meer tegelijk kan bakken. Maar vind het heerlijk dat ik hem heb zodat ik meer variatie qua groottes kan bakken.

Bij bakpannen maakt het merk niet zoveel uit voor mij. Ofwel Wilton of PME. Wel heb ik het liefst die van 7 cm.. zeker bij de maten tot 22CM vind ik die van 10 cm wel wat te hoog.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!