1

Onderwerp: wat zal ik ervan zeggen..

mijn 2e taart, en eerlijk gezegd viel het me hartstikke tegen.
in mijn gedachte zou het allemaal makkelijker gaan als met de 1e, maar dat was niet zo.

de taart was voor mijn zus, ze vond hem er leuk, en kreeg te horen dat ie lekker was, dus dan is het goed toch  :)

http://94.100.126.78/1257350001-1257400000/1257375701-1257375800/1257375764_5_Nt6G.jpeg

Hebben jullie dat ook , als ik biscuitdeeg bak, dat ie zo scheef word, ik heb de bakrand verhoogt met bakpapier en toch word de bovenkant kleiner als de onderkant..

ik hoor het wel ;)

2

Re: wat zal ik ervan zeggen..

Ik had het nooit gedacht Maar er kan undressed van ales gebeuren met het bakken van een biscuit...

Misschien de bakplaat wat hoger of lager?
Of wat klooien met de temperatuur?

Ik heb zelf blikken van 10 cm hoog dus hoef niet met papier te werken maar dat geeft weer andere minpuntjes...

Op de foto zie je er trouwens niks van, hij is leuk en goed gelukt wat mij betreft!

3

:o  :o  nou lang leve de iPhone die zelf woorden verzint, haha! Dat undressed moet natuurlijk " inderdaad" zijn, gênant!

4

haha ik dacht al; undressed wat moet ik daar nou bij denken met biscuitdeeg!!

ja moet maar zo denken; oefening baart kunst  :lol:

en je let zelf ook echt op alles.. een ander ziet het niet (gelukkig)  :)

5

Liesa schreef:

:o  :o  nou lang leve de iPhone die zelf woorden verzint, haha! Dat undressed moet natuurlijk " inderdaad" zijn, gênant!

hihi, had het woord zelf opgevat als wat er 'kaal'met het bakken al niet kan gebeuren ;) ...
ik bak meestal eerst op ongeveer 150 graden, dan na driekwart baktijd doe ik 'm pas op 180. dan wordt ie redelijk gelijk...en ik draai 'm om, dus mijn bovenkant wordt de onderkant van de taart en heb je de onderkant(die recht is) als bovenkant...snappie?
toch is ie leuk gelukt hoor!!

6

oke, maar hier is ie na 35 minuten echt gaar..

en ik draai hem wel om, maar als ik dat allemaal met botercreme moet strak smeren..

ik moet veel oefenen.. ik krijg nu wel veel respect voor de strakke taarten hier!

7

driekwart baktijd, sorry ik las drie kwartier.

t gaat lekker hier.. haha :lol:

8

karin19 schreef:

driekwart baktijd, sorry ik las drie kwartier.

t gaat lekker hier.. haha :lol:

daar is het zondag voor he :lol:

9

Ha ha al die spraakverwarring, maar de taart ziet er best goed uit, mijn tweede was knudde, ga me nu eerdaags aan nummer drie, vier en vijf wagen, kinders willen toch iets op hun verjaardag en ik sta er drie te wachten de komende weken

10

nou succes dan! je doet best lang over zo'n taart.. en dan 3 stuks..
het gaat vast lukken, succes he!

:)