1

Onderwerp: mijn áller áller eerste taart!

Ik ben mijn aller eerste taart aan het maken. Mijn nichtje wordt namelijk 1!

Nou ben ik gisteravond dus voor het eerst begonnen met fondant e.d....nou ik ging pas om 5.45 naar bed!! Zo leuk dat freubelen :Y !!

De taart is nog niet helemaal af dus, maar naar verwachting vanavond (of morgen) wel en dan laat ik uiteraard het eindresultaat zien!

Tot nu toe ging alles redelijk ok. Ik krijg het kroontje niet helemaal mooi zilver geglitterd, dat vlekt. Ga ik vanavond nog wel even voor zitten..en het fondant droogde erg uit na drie keer iets gekneed/ geprobeerd te hebben. Wennen en materiaal leren kennen denk ik.
Nou eindresultaat volgt nog, maar alvast een voorproefje..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DPVKUGUM-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Album=LJIJVHH6

Re: mijn áller áller eerste taart!

Wat is het kroontje goed gelukt zeg!!!
Mooie kleurtjes gebruikt, beloofd een mooie taart te worden.

De volgende keer mag je alleen decoraties zonder taart bij de rubriek klein en fijn presenteren.

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

3

Oke doe ik!
Ik kon niet wachten tot het eindresultaat vandaar dat ik alvast deze erop zette..maar de eindfoto volgt nog he.. :P

4

Kroontje bloemetjes en letters zien er in ieder geval al goed uit.

goh wat een leuke freubeltjes!
lieve kleurtjes ook!
ben benieuwd naar de taart in vol ornaat :)

Ik zing mijn eigen wijsje!

6

Af!
Ik bleek alleen te weinig fondant te hebben om over de taart te leggen. Ik heb dus te lang en te dun gerold waardoor het nu gaat scheuren en er droog uitziet..Beetje jammer.
Het doorsnijden van de lagen ging tegen verwachting heel goed.
Nou, op naar de volgende taart!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RD3JWDP3-D.jpg

7

Je eerste taart? WOW! Ik zou willen dat mijn eerste taart en zo uitgezien had.  :lol:

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

8

Ohh, mooi geworden zeg! Dat belooft nog wat voor je volgende taartjes...  :thumb:

Dat is toch een TAART waard!

9

Nou hoop ik nog dat het lekker smaakt...is best een beetje eng he die reacties...
Het lijkt mij dat dat fondant niet zo lekker is, dat wordt toch een beetje hard lijkt mij..
Nou nog slechts 2 uur, dan weet ik het :/

10

spannend he :D , maar het is echt een hele leuke,lieve,mooie eerste taart zeg!!! ga zo door ;)

11

hele mooie eerste taart hoor.Dat belooft nog veel moois  :thumb:

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

12

Hij is erg leuk geworden hoor, schattige kroontje en lieve kleurtjes  :Y

13

Sh@ron schreef:

Nou hoop ik nog dat het lekker smaakt...is best een beetje eng he die reacties...
Het lijkt mij dat dat fondant niet zo lekker is, dat wordt toch een beetje hard lijkt mij..
Nou nog slechts 2 uur, dan weet ik het :/

Ik vind fondant juist heel erg lekker. Het wordt niet héél erg hard hoor, tenzij je er tylose doorheen doet.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

14

Hij is heeeeel mooi Sharon! Hij kwam me bekend tegen van Hyves ;) hahah! Maar ook n leuke hobby dus :)!!!!
Kan elke dag wel n taartje bakken ;)...

Spreek je snel!!

Liefs, Anne

15

Super gemaakt!
Het ziet er echt mooi uit, is dit echt je eerste taart! Dat is dus erg veelbelovernd voor die gaan volgen!

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

IK vind het een hele schattige taart!!
Heel goed gelukt, en op naar de volgende taarten.......

Groetjes Darlene

17

De taart was lekker! Leuke reacties gekregen! Ik had toevallig een jam (uit zo'n kookwinkeltje) die een beetje zurig was. Anders was hij wel heel zoet geweest hoor!
Al met al een goede afloop dus..

18

Ik vind het een prachtige taart!!
En dan je eerste taart?? Petje af.
Dat beloofd wat......

Groetjes Gerien

19

Nou nou als je eerste taart er zo uit ziet dan ben je wel een natuur talentje hoor. Hij is ontzettend mooi. Heel strak.
Knap gedaan!

20 Laatst bewerkt door chantalluh (14-03-2011 09:30)

Mooi hoor en zeker voor een eerste taart. Gisteren geprobeerd een kroontje te maken maar niet helemaal gelukt. Ik had niks in de goede maat om het kroontje te laten drogen haha en gisteren geen tijd om snel een kokertje ofzo te maken

21

ik heb het kroontje niet op een malletje gedaan (?!)..gewoon uit een strook fondant hoekjes gesneden en de zijkanten dichtgeplakt. Beetje in een mooi circeltje laten staan en dat was het..
Ik heb namelijk (nog)  helemaal geen tylose of andere dingetjes dus was idd best bang dat het helemaal in zou storten. Maar had geluk denk ik!
Succes ermee :thumb:

22

jeetje niet te geloven dat dit pas je eerste taart is,hij is zo leuk en strak. Ik vind fondant persoonlijk niet zo lekker, hou meer van marsepein,maar dat verschilt per persoon denk ik.