1

Onderwerp: Hoe doen jullie dat toch?????

Ik heb altijd cake bekleed maar biscuit vind ik best moeilijk....
Dat is zo luchtig en kwetsbaar, al helemaal vulling is erg zwaar, waardoor het nog breekbaarder wordt.

Ik vraag me af hoe je biscuit mooi kunt afsmeren met botercreme en kunt bekleden met fondant of marsepein zonder dat het instort of breekt....

Hopelijk hebben jullie tips of adviezen voor me!  :)

2 Laatst bewerkt door koekiemonster (12-03-2011 11:59)

Re: Hoe doen jullie dat toch?????

de botercreme moet iig niet te dik zijn, anders gaat het kapsel inderdaad scheuren.
als mijn bc te dik is zet ik de bak in een bak met warm water.
even roeren en het wordt al gauw wat dunner.

en voordat je gaat afsmeren een taartkarton eronder, anders kun je em inderdaad moeilijk optillen

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Dankje! Ik ga me er dit weekend maar weer eens aan wagen, hopen dat het niet weer in de vuilnisbak verdwijnt  :o

Wilkyway schreef:

Dankje! Ik ga me er dit weekend maar weer eens aan wagen, hopen dat het niet weer in de vuilnisbak verdwijnt  :o

wat ook helpt, is dat je je kapsel wel eerst even laat afkoelen voordat je em snijdt...

Ik zing mijn eigen wijsje!

5

ik vries mijn biscuit in of ik laat hem een dag liggen heb er ook nooit moeite mee.
en ik smeer af met mbc wat net gemaakt is dat is lekker smeuiig

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

Ik leg de taart al voor het snijden op een ondergrond van MDF ingepakt met leuk pakpapier en folie eromheen. Goed afgekoeld voordat ik ga snijden en als het zaagje niet direct er doorheen gaat even insnijden met scherp mesje. Daarna vullen (ik doe het met een spuitzak en de jam met een lepel). Ik gebruik 1:1 botercreme met een eetlepel water erdoorheen en dan 10 minuten mixen. Zo zacht als boter ( :lol: ) en heel erg smeerbaar  :thumb:

7

Ik wacht een dagje na het bakken. Anders brokkelt ie inderdaad helemaal af :)
Bewaren in een plastic tas :)

8

taartjesdroom schreef:

Ik gebruik 1:1 botercreme met een eetlepel water erdoorheen en dan 10 minuten mixen. Zo zacht als boter ( :lol: ) en heel erg smeerbaar  :thumb:

Welke boter gebruik jij dan? Ik heb die van AH en vind deze zonder water al te zacht. Die van Campina is nog zachter, daar kan ik echt niet mee afsmeren omdat het bijna van de taart afdruipt, bij wijze van spreken  :)

Ik gebruik die van de Zaanse Hoeve, 99 cent per 250 gram. Hard lekker goed uit in de koelkast! Heb inderdaad ooit eens die van de AH gebruikt, vreselijk  :nooo

10

Bedankt allemaal!!
Zo moet het toch gaan lukken zou je denken!

Had ik nou gisteren maar alvast de taart gebakken, moet ik nu weer een dag wachten en morgen moet ik werken  :grr:

Ik gebruik gewoon de boter van de lidl  :o  Ik smelt dat altijd een beetje zodat het smeuiig wordt om mee te kunnen smeren.l

11

Ik vind het net veel makkelijker als de botercreme in de koelkast heeft gestaan..

12

Hm...dan is het toch keihard? Dan moet je het er met een hamer opslaan  :lol:

13

ik gebruik altijd italian mbc, luchtig dus niet te zwaar, vind ik ten minste. zwitserse kan ook, maar ik kan met de italiaanse veel beter (roosjes) spuiten dan de zwitserse, maar dat is weer een ander verhaal...

groetjes marjolein
Dit is de lekkerste hobby ooit!

14

Nou...ik ben eigenwijs geweest  :lol:  en toch de taart vandaag nog gevuld, afgesmeerd en bekleed  :o
Maar het is gelukt hoor  :D

Heb gesmeerd met zachte botercreme en dat lukte goed....had wel gesmolten chocolade door de biscuitmix gedaan, hierdoor was hij volgens mij wel wat zwaarder geworden...

En ook al meteen op een taartkarton gezet, alleen slimme ik, sneed met bekleden door de folie heen  :grr:

15

Ik gebruik half roomboter van AH en half blueband. Werkt prima.

Dat is toch een TAART waard!

16

En ook al meteen op een taartkarton gezet, alleen slimme ik, sneed met bekleden door de folie heen 

Ik doe de taart eerst op een snijplank met afsmeren en bekleden
Pas als ik hem ga versieren zet ik hem op de folieplaat

17

snijden met een pizzames (zo'n rolding) dan ga je niet door de folie

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

18

Carien schreef:

snijden met een pizzames (zo'n rolding) dan ga je niet door de folie

bedankt voor de tip!  :thumb: