1

Onderwerp: Verschillende soorten bloemetjes

Ik ga voor een vriendin haar bruidstaart maken.
60 personen.

Nou wil ze een witte taart met zwarte bloemen erop. Laat ik precies hetzelfde idee hebben gehad.

Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen aan verschillende soorten bloemetjes die ik erop zou kunnen verwerken.
Ik wil graag een slinger met bloemen over de taart maken.

Wat voor bloemetjes en vooral hoe heten ze als ik ze ga bestellen?

Kunnen jullie mij helpen?

2

Re: Verschillende soorten bloemetjes

Hoi Linda,

Welkom op dit gezellige en leerzame forum! Wat leuk dat jij de bruidstaart voor jouw vriendin mag maken. Heb je al wat ervaring?

Aan de manier waarop je ons vraagt om de verschillende bloemen op te noemen, misschien nog niet zo heel veel ervaring... wel?

Tja, je vraag is best lastig te beantwoorden omdat het decoreren van taarten al heel lang bestaat en er daarom ook heel veel verschillend materiaal te koop is. Wat had je in gedachten? Platte bloemen of juist meer realistische bloemen... met welk materiaal ga je werken? Marsepein of fondant, marsfont of flowerpaste of...

Misschien is de vraag gemakkelijker te beantwoorden als je een foto toont dan kunnen we gerichter je vraag beantwoorden. Of je kijkt in de webshop... op youtube of beter nog je neemt les of neemt deel aan een workshop. Veel bloemen vergen toch heel wat oefening... Ik wil je zeker niet bang maken maar ik wil wel realistisch antwoorden. Puur een paar stekers kopen maakt nog niet dat je een bruidstaart professioneel gedecoreerd krijgt...

Laat een voorbeeld foto zien en we zullen je zo veel mogelijk helpen.

Groetjes

Met zoete groet! Akire

3

Ik heb niet heel veel ervaring heb nu een stuk of 15 taarten gemaakt. En ook een workshop gevolgt. Maar bloemen heb ik daar amper gemaakt.

Ik wil graag platte bloemen die een klein stukje op staan. Dus geen roosjes. Misschien een paar erbij.

Ik werk het liefste met marsepein en fondant en zo nodig tylose.

Er heb 2 foto's gevonden....alleen weet ik nog niet hoe ik die post. Lekker handig. ik lees al een tijd mee maar heb nog nooit gepost.

Ik ga even kijken hoe ik een foto toevoeg.

4

Ik zou gewoon eens gaan snuffelen in een webshop. Daar zie je heel veel bloementjes  ;)

En echt er zijn zoveel bloemen dat het niet zo aan te geven is welke bloemen leuk zijn omdat het heel persoonlijk is. Voor mijzelf zit het ook in het jaargetijde. Ik ben nu helemaal van de narcissen en ik weet dat ik over een paar maanden mijn zonnebloemen weer volop ga gebruiken.

Je kan ze bol (met de randjes omhoog) maken door ze op iets ronds te laten drogen. Dit kunnen kleine schaaltjes zijn, of eieredozen, of eier dopjes. Of iets van die strekking.

Veel succes met je bruidstaart (enne niet te hebberig worden he in tartwebshops :lol: )

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Of eens kijken op de site van jozien...........daar staan veel links naar realistische bloemen  :Y

6

Linda, je mag me ook even de 2 foto's door mailen hoor, dan kijk ik ff voor je welke bloemen het zijn!  :)

Platte bloemen die je een stukje open hebt staan krijg je zo door ze een paar dagen van te voren (fondant is daar het beste voor) uit te steken, de rafeltjes er langs weg te halen en ze in een kommetje of iets waar ze in die vorm in drogen/uitharden..
Stoer dat je het aan durft om een bruidstaart te maken!
Ik ben ook begonnen met bruidstaarten voor familie.

Succes meid!