1

Onderwerp: zilver?

Hoe krijgen jullie je fondant/marsepein zilder? Was net even snel bij de Jamin maar die had het niet en wist ook niet of het bestond.. of doen jullie het met een spray? Moet een xbox maken en zilveren letters dus wie helpt me verder?

2

Re: zilver?

Ja, dat kan goed met een spray. Marsepein of fondant grijs kleuren en met PME lustre spray Silver zilver maken.

Christina schreef:

Ja, dat kan goed met een spray. Marsepein of fondant grijs kleuren en met PME lustre spray Silver zilver maken.

Oke, dan ga ik morgen maar eens in een andere winkel kijken voor zo een spray!

4

Je kunt ook de letters schilderen met zilver-dust opgelost in rejuvenator (alcohol)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

heb zelf de rainbow dust zilver.je kunt er mee verfen en dusten dus 2 in 1 :)

Oke, en maakt het uit in wat oor alcohol je dat doet? Ik ga straks even nar de hobby world die heeft hier ook een aantal bak spulletjes ik had gebeld en ze had alleen poeder dus dan ga ik daar maar voor!

7

Je kan het met wodka doen. Ze verkopen meestal ook wel kleine flesje bij de slijter of met speciale alcohol, maar ik vind wodka ook prima gaan :Y

8

Jenever gaat ook prima hoor!

Volg je hart...want dat klopt!

Nou ik heb het geprobeerd met Citroen sap.. Ik kocht gister bij de hobby world een potje zilver dust en op de achterkant stond dus dat ik het kon mengen met wodka of citroen sap.. maar het bleef onwijs waterig en je zag amper dat het zilver was..

10

ik gebruik water en dat gaat ook prima hoor ;)

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

11

Ben ook bezig met ideeën opdoen hoe het mooiste resultaat zilver te krijgen.
Gisteren een klein beetje fondant grijs gekleurd en een stukje geverft, gedust en gesprayd.
Het sprayen gaf het mooiste efffekt, maar aangezien ik een lussenstrik wil maken van zilver met witte randjes wordt dat denk ik een beetje lastig met dat sprayen.
Dan spuit ik het witte fondant mee en dat is niet de bedoeling.
Ga het vandaag eens proberen met grijs fondant en daarover pearl spray ipv zilverspray, geeft hopelijk ook een mooi effekt.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

asmetdrhobby schreef:

Gisteren een klein beetje fondant grijs gekleurd en een stukje geverft, gedust en gesprayd.
Het sprayen gaf het mooiste efffekt, maar aangezien ik een lussenstrik wil maken van zilver met witte randjes wordt dat denk ik een beetje lastig met dat sprayen.
Ga het vandaag eens proberen met grijs fondant en daarover pearl spray ipv zilverspray, geeft hopelijk ook een mooi effekt.

Oke laat me weten hoe het is gegaan. Maar heb jij ook dat je fondant niet helemaal mooi grijs word? Ik heb het doosje van wilton met de 8 kleurtjes erin en als ik dan klein beetje zwart door me wit heen doe krijg ik meer paars dan grijs  :s

13

Als het te waterig is heb je er misschien teveel vocht, citroensap in jouw geval, bij gedaan. Het hoeft maar een beetje te zijn, druppels, om te mengen met zilver poeder.

En over de strik: je kan natuurlijk ook eerst de lussen maken, zilver verven, goed laten drogen en daarna het witte randje erop doen.

Groetjes Maji

14

Ik heb van de week ook de PME lustre spray Silver gebruikt.. Mooi effect, alleen het enige nadeel is wel dat het blijft afgeven.. Ook na 2 dagen drogen.. Ik  wilde de letters op mn  taart leggen om te kijken hoe ik ze zou gaan plakken,  allemaal vlekken  :s

15

RowanVeenstra schreef:
asmetdrhobby schreef:

Oke laat me weten hoe het is gegaan. Maar heb jij ook dat je fondant niet helemaal mooi grijs word? Ik heb het doosje van wilton met de 8 kleurtjes erin en als ik dan klein beetje zwart door me wit heen doe krijg ik meer paars dan grijs  :s

Ik gebruik de gel kleurstoffen van spectrum, gebruik een heel klein beetje zwart en dan wordt het wel mooi grijs.
Heb hier toch ook wel veel gelezen dat de zilverspray nogal blijft afgeven dus ga proberen met grijs fondant en pearl spray te werken. Zal eens een stukje donker en licht grijs kleuren en die bewerken met pearl spray, kijken welke het mooiste effekt geeft.
Hoe heb jij het inmiddels opgelost?

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

RowanVeenstra schreef:

Nou ik heb het geprobeerd met Citroen sap.. Ik kocht gister bij de hobby world een potje zilver dust en op de achterkant stond dus dat ik het kon mengen met wodka of citroen sap.. maar het bleef onwijs waterig en je zag amper dat het zilver was..

heb het met een heel klein beetje(echt druppeltjes!) jenever gedaan en dat ging goed.

asmetdrhobby schreef:
RowanVeenstra schreef:
asmetdrhobby schreef:

Ik gebruik de gel kleurstoffen van spectrum, gebruik een heel klein beetje zwart en dan wordt het wel mooi grijs.
Heb hier toch ook wel veel gelezen dat de zilverspray nogal blijft afgeven dus ga proberen met grijs fondant en pearl spray te werken. Zal eens een stukje donker en licht grijs kleuren en die bewerken met pearl spray, kijken welke het mooiste effekt geeft.
Hoe heb jij het inmiddels opgelost?

Ik heb het grijze vervangen door wit.. Want mijn grijs werd echt paars het leek niet eens grijs. Heb inmiddels een berichtje op me website gehad dat de taart erg goed ontvangen werd dus super blij! Heb uit eindelijk het wit maar wat gedust met silver en dat zag er best leuk uit!