1

Onderwerp: geen dulce de leche meer bij C1000?

Ik zag een tijdje geleden Dulce de Leche staan bij de C1000 van 'mijn oma'.

Vorige week had ik het last minute nodig, kon ik het niet vinden! Ik heb het toen van gecondenseerde melk gemaakt, maar ik ben toch wel benieuwd hoe die van Mijn Oma smaakt, want die van mij was toch niet echt dik genoeg geworden. Is het uit de handel ofzo?

2

Re: geen dulce de leche meer bij C1000?

Deze hadden ze bij de AH en Em-Te ook. Nu niet meer. Misschien idd uit de handel? Em-Te heeft wel een andere...CASA Argentina. Zal wel goed zijn, denk ik. DdL komt uit Argentinie...

Waar stond de dulche de leche eigenlijk in de winkel? Dan kan ik hier ook even kijken.

Groetjes Bianca

4

Bij het broodbeleg. De tieners die hier bij de C1000 werken weten niet eens wat dulce de leche is (gnocchi ook niet, dat kan ik ook nooit vinden bij de C1000). Bij de AH heb ik het nooit gezien.

5

Ik kan het bij de Jumbo ook niet meer vinden  :(

6 Laatst bewerkt door Sil's taarten (10-03-2011 20:03)

Bij onze C1000 is hij ook niet meer te krijgen, net als Bebogeen. Wel zag ik hem pas nog staan bij de Jumbo.

Hoe lang had je het blikje laten koken? Hoe langer je hem kookt, hoe dikker hij wordt. Bij mij is hij altijd stevig.

7

Ik heb het afgelopen weekend nog gekocht bij de c-1000 in Veenendaal. Gewoon van Frische Vlag.
Zou er nog wel moeten zijn dus, gewoon even vragen, heb ik ook gedaan. Er moesten er inderdaad wel meerdere aan te pas komen om iemand te vinden die wist wat het was.
Groetjes karin

8

Bij Ah staat het bij de kokosmelk en bij Bas v/d Heijden bij de suiker/ melkkuipjes.

9

taartjuffie schreef:

Bij Ah staat het bij de kokosmelk en bij Bas v/d Heijden bij de suiker/ melkkuipjes.

Heb je het over de gecondenseerde melk of de dulce de leche? Ik ben echt op zoek naar potten dulce de leche. Zou super zijn als mijn AH het heeft.

10

Dat moet ik even controleren bij de AH.
Ik ga deze week nog even langs en dan laat ik het wel even weten.
Oke.

11

Em schreef:
taartjuffie schreef:

Heb je het over de gecondenseerde melk of de dulce de leche? Ik ben echt op zoek naar potten dulce de leche. Zou super zijn als mijn AH het heeft.

Volgens mij moet je vragen naar gecondenseerde melk, als je m een aantal uurtjes hebt laten garen heb je ´dulce de leche´, geen wonder dat het personeel het niet kan vinden. Ik heb ze trouwens bij de Deka super gekocht, maar nog niet gemaakt. :9

Ze heeft al Dulce de Leche gemaakt van gecondenseerde melk en wil nu weten hoe de kant-en-klare van Mijn Oma smaakt.

Heb je geen Jumbo in de buurt? Ik lees altijd in hun boekjes dat als ze een product niet hebben dat zij het dan toch voor je kunnen bestellen.

Maar nogmaals, als je de blikjes gecondenseerde melk langer laat koken (drie uur), dan wordt het echt wel dik.

13

mag ik vragen waar jullie dit voor gebruiken

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

14

dulce de leche is een soort romige caramel, daar vul je je taart mee :9 
Je krijgt het door een blikje gecondenseerde melk (Friesche vlag) te koken (meningen verschillen) tussen de 5 kwartier en de 3 uur. Blikje in pan met water aan de kook brengen (blikje dus dicht!) en laten koken, steeds helemaal onder water. Daarna helemaal af laten koelen, blikje open maken en  :9  :9
Volgens sommigen is het een soort bebogeen, maar dat ken ik niet :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

Carien schreef:

Je krijgt het door een blikje gecondenseerde melk (Friesche vlag) te koken (meningen verschillen) tussen de 5 kwartier en de 3 uur. Blikje in pan met water aan de kook brengen (blikje dus dicht!) en laten koken, steeds helemaal onder water. Daarna helemaal af laten koelen, blikje open maken en  :9  :9

Het is wel anders dan bebogeen vind ik. Dat vind ik namelijk niet te niften en heb ik zo in de prullebak gegooid haha!  :lol:

Dulce de leche is romiger en voller.  :)

16

Carien schreef:

dank je wel,ga ik ook eens proberen

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops