Onderwerp: Zilveren fondant of marsepein
Mijn vraagje is: Hoe maak je dit?
Want volgens mij is er geen zilveren kleurstof... Het kan ook zijn dat ik niet goed heb gekeken
Alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Zilveren fondant of marsepein
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Mijn vraagje is: Hoe maak je dit?
Want volgens mij is er geen zilveren kleurstof... Het kan ook zijn dat ik niet goed heb gekeken
Alvast bedankt!
In de FAQ staat een duidelijke uitleg
Voor goud of zilver heb je goud- of zilverdust nodig, dust is een ander woord voor poeder. Voor optimaal resultaat wordt aanbevolen om gele of grijze marsepein/fondant te gebruiken en daarna het poeder spaarzaam op te brengen met een zacht kwastje. Dust kan ook als verf gebruikt worden, meng dan wat poeder met een drupje alcohol, bijv. Rejuvenator Spirit of kleur- en reukloze drank met een hoog alcoholpercentage zoals Wodka/Jenever. Gebruik geen alcohol van de drogist! Deze is niet geschikt voor voedsel.
Goud of zilver krijg je niet door de poeder erdoor heen te kneden, de glans komt dan niet tot zijn recht en de kleur is dan meer grijs en geel.
Ik gebruik de pme sprays; zuinig en netjes in gebruik, en gaat prima op zowel fondant als marsepein.
Zijn te koop in de hebshop voor ik dacht 7,95 per bus.
En tegenwoordig heb je ook van Americolor een zilver-kleurstof. Het is de Silver sheen. Het wordt ook gebruikt om mee te airbrushen maar schilderen gaat ook prima! Eerst je fondant/marsepein grijs kleuren en dan schilderen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Zilveren fondant of marsepein