1 Laatst bewerkt door Maaikelove (17-10-2007 17:59)

Onderwerp: Chocoladecupcakes

Vanmiddag weer lekker iets gebakken! Deze keer chocoladecupcakes gemaakt :) Het recept is van Peggy Porschen, dat had MKO voor haar chocoladecadeautaart gebruikt! (Zie Recepten)
Ik heb de cakejes niet versierd, wilde eerst het recept eens proberen :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-G3X33XYN.jpg
Oja, nogal wat luchtbelletjes erin, dat komt omdat ik het beslag er met een lepel ingeschept hebt denk ik. Vorige keer had ik het netjes in een cirkeltje gespoten :P
Nog een vraagje, hoe komt het dat de cakejes een beetje inzakken? Want ze waren mooi hoog, maar toch een beetje ingezakt. Komt het dat ik als de baktijd een eind voorbij is, de oven op doe om te controleren of ze gaar zijn?

2 Laatst bewerkt door Mieke Verheij (17-10-2007 19:06)

Re: Chocoladecupcakes

Mjam!! Ze zien er goed uit! Hoe het komt dat ze inzakken weet ik niet. Ik heb zelf vandaag speculaascakejes gebakken en die kwamen eerst ook omhoog en zijn daarna mooi glad geworden. Precies de hoogte van het papiertje. Maar voor mij was dat hoog genoeg. Je hebt er trouwens wel een mooie, sfeervolle foto van gemaakt!!

3

Re: Chocoladecupcakes

Mooi gefotografeerd hoor!!! En waren ze lekker?? Vast wel, ze zien er heerlijk uit..... Ik heb ook altijd dat de cakejes iets inzakken. Ik vermoed dat het komt omdat de cakejes zo uit de oven van ong.180 graden naar en keukentemperatuur van ong. 20 graden gaan. Denk dat er weinig aan te veranderen is....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

4

Re: Chocoladecupcakes

Lijkt me heerlijk!!!

5

Re: Chocoladecupcakes

Ziet er echt lekker uit!

Groetjes Tweety!

6

Re: Chocoladecupcakes

Mooie foto met erg lekker ogende cakejes!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

7

Re: Chocoladecupcakes

Mmmmmm :9

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

Re: Chocoladecupcakes

lekker !!!!!!!!!!!! ooooo mmmmmmmmm

9

Re: Chocoladecupcakes

Bedankt voor de reacties! Ze smaken lekker, het zijn lekkere zachte cakejes. Maar voor mij mag de chocoladesmaak nog wel wat meer overheersen, misschien stukjes chocola er in mee bakken volgende keer! :9