1

Onderwerp: Het eten van de taart

Hoi,

ik had een vraagje over het eten van zo'n taart. :) Het ziet er namelijk heel leuk uit allemaal en het lijkt me supergaaf om het zelf eens te proberen. Ik heb al wel een aantal dingen gemaakt, maar daar zaten niet zoveel decoraties op.
Maar als je nou zo'n taart hebt met bijvoorbeeld Winnie the Pooh erop, hoe eet je dat dan? Ik bedoel; zo'n hele brok marsepein/fondant is toch helemaal niet lekker?!
Ik woon in een plaatsje waar de mensen een beetje afstandelijk zijn van felgekleurde taarten (eten) en daarom kan ik niet zomaar met een grote taart en fondant poppetjes o.i.d. erop bij mijn aankomen. Maar ik vind het wel heel leuk om te doen. :)

Never stop dreaming, dream bigger.

2

Re: Het eten van de taart

Het is heel verschillend.....de "grote" boetseersels haal je er vaak af...veel mensen bewaren deze ook...word gewoon heel hard.....
het eten gaat prima hahahaha aansnijden en eten...de platte bloemetjes enz kun je natuurlijk gewoon eten....je kunt er af halen wat je niet op wilt eten......succes!
maartje

3

Mijn man houdt niet van marsepein en niet van fondant, die haalt het er helemaal af. Ikzelf vind het wel lekker, maar als er wat veel deco opzit laat ik dat gewoon liggen. Boetseersels haal ik er sowieso af, dat eet echt niet lekker, en smaakt ook niet vanwege de tylose.

4

Bedankt voor de snelle antwoorden.. :) Ik dacht zelf ook al dat je het gewoon niet opeet, maar het lijkt zo'n verspilling.. :P

Never stop dreaming, dream bigger.

kinderen eten het vaak wel op, die vinden het superleuk om hun lievelingsdier, of een bloempjes, een sneeuwbal etc etc op te eten :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ik denk dat je de fondant / marsepein gewoon moet zien als eetbare decoratie. Ik zeg ook altijd ad gasten dat ze zich zeker niet verplicht moeten voelen om het allemaal op te eten, heb liever dat ze genieten van de biscuit dan dat ze zich met lange tanden vullen met een hele lap fondant. Ik weet dat sommigen het idd als verspilling zien, maar hoe krijg je anders zo'n pareltjes van taarten?

Fond Of Cakes

7

van het weekend een kussentje met tiara gemaakt... ik dacht dat de dames de tiara graag wilden bewaren.

Echt niet.... Er werd gevochten wie het grootste stuk mocht opeten! En dat is echt niet lekker :/

wat betreft marsepein: er zijn mensen die het heerlijk vinden om een brok marsepein op te eten.. (ik niet)

oftewel: er zijn mensen die alles eten, en er zijn mensne die zelf de basislaag laten liggen.

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

Wat de kleurtjes betreft; vergelijk het met snoep, dat dat een kleurtje heeft vindt ook niemand gek. Aan de andere kant zijn kleurstoffen niet gezond, maar als het zooooo slecht was dan zouden ze niet zomaar te koop zijn toch?