1

Onderwerp: Bob de Bouwer taart??

Wie heeft hier leuke ideetjes voor?
Het wordt een eerste taart en ik vind het wel leuk om alles in dezelfde stijl te houden dus uitnodigingen en traktatie's en versieringen ook van bob.
Wat zouden jullie doen, gewoon van die decoratie popjes erop of iets anders????? Timo word 3 jaar.

Hetzelfde voor een disney princessen taart voor mijn dochter van 1 jaar... Iemand hier leuke ideeen voor.

De taarten moeten voor ongeveer 30 á 35 personen zijn.

Eerst dacht ik om 3 ronde taarten te maken en die boven op elkaar te plaatsen, natuurlijk 3 verschillende maten taart. En dan met marsepijn bekleden en dan........??????

Dus heb je voorbeeldjes ideeen.. kom maar op!!!

Groetjes Pris

2

Re: Bob de Bouwer taart??

Bob de bouwer is al erg vaak gebruikt, dus een beetje rondsurfen en dan krijg je vast wel inspiratie! Kijk eerst maar eens op de sites die je onder het kopje "links" hier op de website vindt, dan krijg je vast wel ideeën! :) En ik denk bijna zeker te weten dat er op de site van Inge ook wel iets te vinden is. Hetzelfde geldt voor de prinsessen.

En plasticpopjes zijn hier eigenlijk alleen voor de "geentijdgenoeg-situaties" en "whaaaa-hetluktniet-situaties" ;) De meeste maken de poppetjes zelf van icing, marsepein of rolfondant en soms een combinatie van deze drie. Jaja, dat heb je met fanatiekelingen! :D

Groetjes Evelien

3

Re: Bob de Bouwer taart??

ik heb in de tussentijd even gezocht en het meeste gebruiken ze toch wel een gewone rechthoekige 1 laag taart. Waar haal je zulke grote bakvormen?
Ik heb hier wel een vorm van 30x38x6. Dat is denk ik te klein voor zoveel mensen. Dan zou ik er dus 2 kunnen bakken en aan elkaar kunnen vastmaken.. of zoiets? Dat lees ik wel vaker hier....

Bestaat er trouwens een springvorm 30 cm? ik heb namelijk 22 en 26 dus dan wil ik of 30 cm of 18 cm erbij hebben voor het mooie verspringen..

4

Re: Bob de Bouwer taart??

Hoi Priscilla,

Ik denk dat die grote taartvorm van jou prima is voor 35 personen hoor. Ik reken altijd per persoon met ca. 5x6 cm bij een hoogte van ca. 7 cm. taart. Dus dat red je wel.

Verder zijn er inderdaad wel grotere bakvormen, maar dat is wel even zoeken in speciale winkels vaak.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: Bob de Bouwer taart??

Hoi,
30 cm bestaat ook en laatst hadden ze bij tchibo een verstelbare bakrand zonder bodem
die kan van 18 to 32 cm verschoven worden. dan heb je bijna alle maten :) bakpapier of bakmatje eronder en het gaat super.

Wat betreft de maat met die van 30 x38x 6 ben je er al denk ik, meestal wordt voor een portie 5 x5 à6 cm gerekend

Succes!

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

6

Re: Bob de Bouwer taart??

oke dat is mooi dat die maat genoeg is.
Welke kleuren kleurstof hebben jullie allemaal? Echt alle kleuren of zijn er bepaalde kleuren die je kunt mengen? Of kan dat met deze kleurstof niet??

7

Re: Bob de Bouwer taart??

Hoi Priscilla,

Op zich kun je door bijv. geel te nemen en rood te nemen, na het mengen met de marsepein, de gele en rode marsepein door elkaar kneden en dan krijg je oranje. Meestal kijkt men naar de taart die gemaakt moet worden en kiest dan voor kleuren. Ik heb zelf bijv. alle kleuren van de regenboog, maar sommigen die bij mij een workshop doen beginnen met de basis: rood, geel, blauw en soms zwart erbij. Omdat je dat toch nodig hebt.

Je kunt bij ons overigens ook diverse kleuren voorgekleurd kopen, dus in fondant of marsepein.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat