1

Onderwerp: heb heel veel vraagjes

hallo

ik ben vandaag hier nieuw en heb wat vraagjes

ik heb verleden week mijn eerste taart met mijn dochter gemaakt en die was super leuk en lekker geworden
en nu is ze over 10 dagen jarig en wilt graag voor haar verjaardag zelf 4 taartjes maken nu mijn vragen

kan ik de gemaakte taartjes invriesen ( heb een stuk van mijn zelf gemaakte taartje ook ingevroven en in de koelkast ondooit maar de marsepein was zacht geworden)

kan ik ook taartjes 3 of 3 dagen van tevoren maken en hoe zal ik die dan het beste bewaren

als ik een taartje heb gemaakt met fondant erop kan die dan ook in de vriezer

gebruiken jullie fondant alleen voor de deco of ook voor het bekleden voor de taart

alvast heel erg bedankt :)

ja ik ben echt een beginneling :o

2

Re: heb heel veel vraagjes

ik zou zeggen, google even.

Om je op weg te helpen, de volgende info die van internet komt:

Je hebt 2 soorten Fondant, de rolfondant deze kan je kneden en je taart mee bekleden en je kan er ook figuurtjes van maken.
Maar je hebt ook fondant in glazuurvorm.

Fondant kan je beter luchtdicht bewaren in een doosje dan in de vriezer waarschijnlijk

Marsepein vochtig: heb je wel de juiste vulling gebruikt? Sommige  vullingen bevatten veel vocht, en dat vocht kan in je marsepein trekken.

Wist je dat je sommige taarten buiten de koelkast moet/kunt bewaren? Dit is als je de vulling maakt van botercrème. Door deze vulling kun je je taart zeker een 3 dagen buiten de koelkast goed houden.
Daarna is deze niet lekker meer.
Niet in de buurt van een warmtebron zetten.
Dus als je een taart voor iemand wilt maken, kun je deze -als je taart lang moet staan, bijvoorbeeld heel goed vullen met een botercrème (met smaakje) en vruchten(jam).

Re: heb heel veel vraagjes

Invriezen kan prima. Dan moet je de taart in een doos doen en daaromheen een plastic zak. Die moet je luchtdicht afsluiten.
Een dag van tevoren haal je het zaakie uit de vriezer en haal je de zak eraf. De taart gaat dan met doos in de koelkast.
Een uurtje voor het opdienen kun je de taart uit de koelkast halen, dan is ie niet meer zo koud bij het eten.
Succes ermee!