1

Onderwerp: 1e x, graag wat tips!!

Tja zoals ieder beginner moet ook ik in het diepe springen!!
De bischuit staat in de vriezer, de botercreme is ingevroren!
Maar nu.....
Ik wil eigenlijk vanmiddag beginnen met vullen en bekleden, hoe pak ik dit aan??
De vulling is met botercreme (mix)met diepgevroren framboos en een laag framboos jam, kan ik hem nu uit de vriezer halen en dan straks al beginnen met vullen??
Sorry voor al die vragen (er komen er vast nog meer;))
Groetjes Melanie

2

Re: 1e x, graag wat tips!!

Een biscuit is heel snel ontdooit. Dus je kan hem eruit halen en bijna al gelijk snijden en vullen.

Maar je zegt dat je botercreme ook bevroren is :think: . Mmm, dat wordt lastiger. Die moet wel eerst ontdooien anders is hij niet te smeren. Ik zelf zet bc altijd 24 uur van te voren uit de koelkast zodat hij smeuïg is. Dus je moet zorgen dat je of je bc heel snel ontdooit, of je moet voor deze taart even verse (nieuwe) bc-mix maken.

Als hij gesneden is smeer je de bc erop en daar stop je de diep bevroren frambozen in. Laag jam erop een stapelen. Ik zou zelf niet afsmeren met bc-mix maar met 1:1 bc.

Even laten opstijven in de koelkast. Met een warm mes nog even helemaal glad maken en dan kan je hem gaan bekleden.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Re: 1e x, graag wat tips!!

Ik heb je andere topic verwijderd; het is niet de bedoeling om in 2 verschillende rubrieken dezelfde vraag te stellen. Als je er achter komt dat je verkeerd staat, kun je jezelf even melden via het linkje rechtsonder je bericht.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag