1

Onderwerp: De pearl mold, hoe werkt hij nog beter?

Ik heb een tijdje terug de pearl mold gekocht en probeer hem al een tijdje maar ik vind het erg moeilijk.

Wellicht weten jullie wat ik fout doe of hebben jullie tips over hoe jullie het doen?

Ik kneep eerst het fondant goed zacht en maak een klein streepje en doe deze in de mold, ik strijk hem dan glad met de boven zijde en haal met mijn duim het overtollige fondant weg.
Wanneer ik de "pearls" eruit wil halen breekt dit heel snel omdat hij vast blijft plakken in de "mold".

Doen jullie er bijvoorbeeld poeder in of iets anders???
Hopelijk snappen jullie mij en weten jullie wat ik verkeerd doe.

2

Re: De pearl mold, hoe werkt hij nog beter?

Ik vet de mould altijd een beetje in met Crisco dan komen de parels er prima uit.  :Y

3

Je kan er een beetje crisco in doen en hem daarna even in de vriezer zetten, wip je het er zó uit !  :Y

4

Precies, die vriezer-tijd doet t m! Dan tover je de mooiste parelsnoeren eruit....  :D

5

Ik smeer ook crisco in de mold. Wanneer ik de parels eruit wil halen leg ik deze op de tafel, dan tegelijkertijd druk ik de mold voorzichtig op de tafel en trek de mold los van de parels. Weet niet of je me snapt  :o .

6

ik lees vaker dat molds in de vriezer gedaan worden,

maar is dat niet heel slecht voor je mold?

Ik dacht dat deze daardoor kon uitdrogen, en dus kapot kan gaan...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Sorry, bij de FI molds moet het kunnen, kan het!,  het staat er specifiek bij op de site!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!