Onderwerp: Wie van de (K)3 en Thomas
Deze week drie bestellingen, waarvan één exemplaar in de 18+-categorie staat.
Verder het verzoek voor een Thomas de Trein en een K3-prinsessentaart met Josje.
Voor het eerst het beroemde treintje geboetseerd en het viel me enorm tegen. Gelukkig vond ik veel inspiratie op dit forum, dus als je iets van jezelf herkent: bedankt maar weer! Verder ook voor het eerst een hoekige vorm bekleed en dat ging best aardig. Slechts één hoekjes moest echt gecamoufleerd worden i.v.m. het scheuren van de marsefond. De taart is op verzoek van de opdrachtgever gevuld met chocomousse en aardbeienvlaaivulling. Voor het grint tussen de rails heb ik bokkenpootjes fijngemalen en als kleine verrassing een wagonnetje met smarties. De jarige Tycho was erg blij en ik heb al gehoord dat hij heerlijk smaakte.
Hier de foto's met enkele details:

Voor de jarige Danée kreeg ik het verzoek voor een echte prinsessentaart met Josje en de regenboogjurk, liefst met plooien onderaan de rok. Het was op mijn tweede werkdag bij mijn nieuwe werkgever, dus ik viel meteen in de prijzen bij de collega's...
Het is een flinke taart geworden, opgebouwd uit een blanda van 20 cm met eronder nog een taart van 20 cm doorsnee. Gevuld met drie lagen aardbeienjam en twee lagen Zwitserse room. Uit voorzorg had de moeder van Danéé al de benen van de pop geamputeerd, maar dat was achteraf niet nodig geweest. Hier het resultaat, hopelijk valt hij in de smaak (morgen weet ik meer...):

En nog even van dichtbij:

Bedankt voor het kijken!
Groetjes, Linda.