1

Onderwerp: Stapeltaart met geboetseerde Bumba. Help

Hallo allemaal,

Ik ga een stapeltaart maken van 2 lagen met daarop bumba en de andere 2 poppetjes van bumba boetseren. Deze staan op de onderste laag tegen de bovenste aan.
Nu heb ik 3 vragen:
* Hoe moet ik de bovenste taart 'vast' maken aan de onderste? Ik weet, rietjes en taartkarton eronder maar verder?
* Moet ik de 'onderdelen' van de poppetjes (van marsepein) net zo lijmen als dat je fondant lijmt? of moet je dat anders aan elkaar vast maken?
* Omdat de poppetjes op de onderste laag staan en tegen de bovenste, moet de taart in zijn geheel vervoerd worden. Hoe doe je dat????

Graag hoor ik jullie reacties! Groetjes Heleen

Groetjes Heleen

2

Re: Stapeltaart met geboetseerde Bumba. Help

Hoi hoi,

* ik zet het met 2 lagen nooit extra vast, buiten het taartkarton en stut materiaal. Je kunt een kwakje  botercreme onder de bovenste taart doen, voor meer stevigheid.

* Ik gebruik eetbare lijm. En soms een sate stokje (of harde spagetthi) door het lijf, afhankelijk van de houding van het poppetje.

* Bij 2 hoog vervoer ik altijd gestapeld. In een doos, plastic cadeau folie eroverheen. En hup in de auto en heeeeeeel voorzichtig rijden!!

Succes.

mama-tijd = tijd voor taart!!

3

Re: Stapeltaart met geboetseerde Bumba. Help

En wat gebruik je dan als stut materiaal, de een heeft het over rietjes en een ander over stokjes. Wat bevalt jou beter dan?

Groetjes Heleen