1

Onderwerp: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Vandaag werd mijn zoontje Ferd 2 jaar, en ja dat was een goede reden om een taart te maken.
Jawel een Bumba van 80 cm lang.
10 zakken spekjes, 5 dozen choco pops, stuk hout, ijzeren plaatje, hulp van mijn man en ergernis verder is Bumba ontstaan.
Ik wilde eens cereal treats uitproberen. Dit nooit meer (heel misschien met goede tips), is niet voor mij weggelegd. Eerst het lijfje van bumba gemaakt en dit met royal icing afgestreken en daarna fondant erop, bobbel de bobbel.

Het belangrijkste was dat Ferd er echt Bumba erin zag en niet Bob de Bouwer ofzo.
Misschien dat iemand tips heeft voor mij zodat het de volgende keer wel allemaal strak wordt en niet bobbel de bobbel.

De laatste foto is Ferd samen met Bumba.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-L7ZR6BEF.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VRMDCKLQ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TWMUIQ6A.jpg

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

wow, wat een werk zeg! Ik doe het je niet na hoor!  :thumb:

3

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Nou, het is wel een echte blikvanger. Wauw!
Ik heb zelf geen ervaring met cereal treats, dus helaas geen tips.

wonderen bestaan ...

4

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Mooi!
Misschien de volgende keer dik met 1:1 botercreme insmeren, en dan nasmeren met een warm mes voor het bekleden? Maar ik vind het een briljante taarthouder!

5

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Wat gaaf zeg!!!
Stomme vraag, maar is Bumba dan ook te eten?

.. Want taart kan altijd!!

6

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Wat leuk gedaan en ik doe je ook niet naar hoor :nooo
Je zoontje zal wel trots op je zijn geweest met zo`n mooie taart :thumb:

7

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Wow gaaf gedaan hoor, Hoe heb je ervoor gezorgd dat Hij die taart op kan houden en niet naar voren kanteld????

Nogmaals echt super wat een werk zeg.

Groetjes Sanne

8

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Bij cake Boss bekleden ze cereal cakes vaak nog met modelling chocolate. Omdat je dat glad kunt strijken, lost dat misschien vaak het probleem met de bobbels op...

Maar... ondanks de bobbels... super mooi hoor!

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

9

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Wauw!! Daar kun je niet anders dan blij mee zijn toch...

10

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Ik was op een gegeven moment mijn topic kwijt. Bleek dat er een nieuwe rubriek 3d erbij was gekomen. Kei leuk.

@ biggeltaart en Movado bedankt voor jullie tips.
Aan botercreme heb ik wel aangedacht, maar ik had zelf het idee dat royal icing harder werd en dat het dan juist strakker zou worden als botercreme (fout gedacht)
Modelling chocolate heb ik helemaal niet aangedacht terwijl ikzelf toch wel eens Cake Boss kijkt.

@Lejow Mijn bedoeling is en was om Bumba niet op te eten. Ik wilde wel eens met cereal treats werken. Ik had hem ook van piepschuim of cake kunnen maken, misschien wel de volgende keer.

@Ennas. Mijn man was zo lief om een stellage te maken van hout en een ijzer plaatje.  Zie foto. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. op het ijzeren plaatje heb ik ( uhm mijn man) een cake board op geboord.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DJ387RMV.jpg

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

ik vindt hem super gaaf en het is echt wel een bumba!!!
maar wat meng je dan met die cearel treats    ppfff krijg het bijna niet uit mijn vingers getypt!!

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

WHAAH!!!
Wat cool!
Super gaaf!

13

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

hij is gaaf hoor!!!

tipje: zoek eens op de zoekfunctie met cereal treats, heb ik een paar weekjes terug ook gedaan. en kwam daar verschillende tips tegen.

gr lon

gr lon

14

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

waaaaah!!! je wilde eens cereal treats proberen en je tovert een mega geweldige bumba tevoorschijn!
werkelijk geweldig gedaan en wat leuk dat hij je taart vasthoudt. ik vind dit echt de max hoor  :thumb:

liefs marieke

15

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Die is cool zeg!  :cool:

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

16

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Zó wat gaaf, volgens mij is hij nog groter dan je zoontje  :lol:
Gefeliciteerd !!

17

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

heeeeeel gaaf!!! ik wil voor volgende maand zoiets gaan doen maar dan in dinosaurus thema....ik durf het niet aan!

N-Joy Cakes

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

whaaaaaa wat is dit super gaaf zeg!!!
wat een project!

Ik zing mijn eigen wijsje!

19

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Helemaal geweldig! Voor een 'uitprobeersel' vind ik het toch iets om super trots op te zijn hoor!  :thumb:  :thumb:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

20

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

wat een project!
Vraagje..........ik zoek me rot telkens om die cereal treats. Hoe ziet dat er uit eigenlijk (verpakking) en waar precies in de winkel liggen die?

21

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

wat ontzettend gaaf gemaakt!!!

groeten, Bianca
TAART in huis

22

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

smarianne schreef:

wat een project!
Vraagje..........ik zoek me rot telkens om die cereal treats. Hoe ziet dat er uit eigenlijk (verpakking) en waar precies in de winkel liggen die?


Ik heb ze ook nog niet in de winkel gevonden. Maar ik heb bumba gemaakt van 10 zakken spek en 5 dozen choco pops. Je laat de spekken smelten in de pan en dan doe je er de crispy rice erbij (bij mij in de winkel waren die op dus heb ik maar choco pops gepakt).
Je zorgt ervoor dat de crispy rice net bedekt zijn met een laagje spek. Het is wel heel hard roeren :Y , je krijgt hier spierballen van. Dan laat je het even afkoelen. Ik heb toen mijn handen ingevet met crisco zodat het mengsel niet aan de  handen blijft plakken.
Misschien dat er andere recepten voor cereal treats zijn.

23

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Wow, je ziet met Ferd erbij pas echt hoe enorm groot hij is! Super gedaan joh!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

24

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Waanzinnig gaaf!  :thumb:

25

Re: 3D Bumba van 80 cm, gemaakt van cereal treats

Wauwie! Wat ontzettend gaaf! Bumba die de taart vasthoudt!

Geen tips, ik doe het je niet na!

Hier mag je trots op zijn hoor!