1

Onderwerp: Nieuw en wil een keukenmixer aanschaffen

Hallo allemaal,

Ik ben ook een nieuwe verslaafde. Pas geleden mijn eerste roosjestaart gemaakt bij Wendy. 14 november ga ik boetseren.

Zal me eens voorstellen......
Ik ben Roos en ben 38 jaar. Ik ben moeder van 2 kinderen 1 van 6 en 1 van bijna 2. Ik woon in Zoetermeer en ben gek op taarten. Zeker nu ik ze zelf wil gaan maken.

Mijn keukenmachine is aan vervanging toe en nu ik taarten wil gaan maken zit ik te denken aan een machine met een kneedhaak. Ik zie veel Kitchenaid en veel Kenwood. Heeft iemand ervaring met 1 van deze machines of tips wat aan te schaffen?

Beide zijn erg duur maar de kitchenaid spant de kroon. Is hij het wel waard of kan de Kenwood er ook mee door????

Je ziet allemaal vragen voor een nieuwe taartenbakker.

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren

Groetjes Roos

2

Re: Nieuw en wil een keukenmixer aanschaffen

Hoi Roos,

allereerst: welkom!

Ik weet niet hoeveel je gaat bakken, en een KitchenAid of een Kenwood is natuurlijk heeeeel leuk en mooi, maar ik ben inmiddels 200 cupcakejes, 140 taarten en kilo's mix en botercreme verder... met m'n "simpele" mixer met draaikom van het Kruidvat ter waarde van 19 euries...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

3

Welkom hier Roos!

Groetjes Tweety!

4

Welkom Roos, ik heb een kitchenaid, dus had eventjes geld teveel, maar hij is het waard. Maar ik denk dat de Kenwood ook alles kan en die is wel wat euros goedkoper! Veel plezier met het bakken en alles showen he!!!

@Koenie, je gaat me toch niet vertellen dat je alles nog steeds doet met je mixer van de kruidvat??? Ik heb hem ook, als je een reserve wil, neem ik hem graag voor je mee naar Amersfoort!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Ik heb nog niet veel om te laten zien ga de 14e november bij wendy een taart boetseren en neem gelijk pen en papier mee om het een en ander op te schrijven zodat ik zelf eens aan de slag kan. mijn eerste taart staat bij wendy onder workshops. Het is een bruine taart met lichtblauwe en witte roosjes. Best mooi geworden. welke kitchenaid heb jij? de K5 of de met de kop die omhoog kan?

6 Laatst bewerkt door Naära (22-10-2007 07:48)

Ik heb deze KitchenAid 2 maandjes terug van mijn man gekregen. Ik wilde graag een keukenmachine en hij wilde dan meteen de koning onder de keukenmachines hebben.
http://pan.fotovista.com/dev/6/0/B0300006/l_B0300006.jpg

Is erg fijn (oke, op mijn "probleem" na waar niemand ervaring mee heeft). Heb er tot nu toe 1 keer biscuit mee gemixt en een paar keer botercreme.
Voor kleine dingen (kort mixen of kleine hoeveelheden) gebruik ik ook nog gewoon m'n handmixer. Gaat ook prima.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

7

Ik heb de Kenwood Patissier en ben er erg tevreden mee!!    Ik heb weliswaar nog niet zoveel taartjes als koenie gebakken, maar weet dat Marianne en Mirjam de kenwood ook hebben en die bakken w

Ik val even in deze thread... mijn vrouw en ik staan op het punt om een andere mixer te kopen, maar wat ik me afvraag: je moet de biscuit in principe op de hoogste stand mixen, maar geldt dat ook voor deze apparaten? Ik kan me zo voorstellen dat deze juist veel harder gaan en de mix kapot mixen.
Iemand idee/ervaring?

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

9

Ik mix met mijn kitchenaid op stand 8 (10 is de hoogste) 7 minuten en dan op stand 2 nog 3 minuten, werkt perfect. Ik had voorheen een handmixer en die mixte op de hoogste snelheid misschien wel harder dan de kitchenaid.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

10

Dank voor je antwoord... mij handmixertje is toch nog een 350 W model, dus die heeft er ook wel flink de sokken in, zeker als ik de turboknop erbij aan zet (maar die moet je ingedrukt houden :( )... ben vandaag even aan het neuzen geweest en ik zit nu te denken aan de Kenwood MX 271, maar dan wel via het www, heb 'm in een winkel nog niet gezien in het rood... zijn alleen de nieuwe modellen... en de kitchenaid, mooier, mooier, wellicht beter... maar of dat 'm gaat worden? Wel errug duur... :(

Groetjes, Niels.

11

Naära schreef:

Ik heb deze KitchenAid 2 maandjes terug van mijn man gekregen. Ik wilde graag een keukenmachine en hij wilde dan meteen de koning onder de keukenmachines hebben.
http://pan.fotovista.com/dev/6/0/B03000 … 300006.jpg

Is erg fijn (oke, op mijn "probleem" na waar niemand ervaring mee heeft). Heb er tot nu toe 1 keer biscuit mee gemixt en een paar keer botercreme.
Voor kleine dingen (kort mixen of kleine hoeveelheden) gebruik ik ook nog gewoon m'n handmixer. Gaat ook prima.

Wat zonde als je z'on geweldige machine in huis heb om hem dan niet overal voor te gebruiken !!
Bij mij draaid hij echt dagelijke en soms wel meerdere keren, van brood deeg, marsepein kleuren, biscuit, botercreme tot aardappelpuree, vleesmolen etc.
Niet meer met de hand staan te doen hoor als je zo'n beauty in huis heb ;)

Kortom ik vind hem geweldig maar je moet wel iets meer er mee doen dan af en toe iets mixen want anders is hij te duur.

12

Wat een reacties, ben er nog steeds niet uit. Zat op het forum van Kitchenaid te kijken en daar waren er een aantal bij die niet zo tevreden waren bij het mixen van kleinere hoeveelheden. Nu op de tv veel reclamen over de kenwood lijn en moet zeggen dat ze er strak uitzien. Eerst een kijken of mijn taart boetseren volgende week bij Wendy gaat lukken en dan wil ik zelf eens aan de slag. Valt allemaal niet mee als ik het zo lees al die ingredi

13

Ook ik heb de Kenwood Patissier en deze draait ook bijna dagelijks (vaak meerdere keren achter elkaar) Je kan er zelfs marsepein en fondant in kleuren, maar dat doe ik liever met de hand.
Bij mij is hij het geld al dubbel en dwars waard geweest. Het is even sparen, maar dan heb je ook echt wat. Ik vind het echt perfect om de machine te laten draaien en ondertussen je handen vrij te hebben om ondertussen andere dingen te doen/voor te bereiden.

@dracul: de biscuitmix, mix ik gewoon op de hoogste stand en heb altijd prima kapsels.

Tommie, als je een figuurtje wil bewaren kan dat prima, zolang je het maar stofvrij bewaart. ( in een stolp,onder plasticfolie,in een "" tupperware-achtig"doosje of in een taartdoosje)
Je kan de taart ongeveer een maand van tevoren invriezen, ook afhankelijk van de soort vulling die je gebruikt (zie andere topics"invriezen" bij de zoekfunctie)

Succes!!! en veel plezier met het uitzoeken van je keukenmachine

14

Hallo,
De kenwood is deze week in de aanbieding bij de MAKRO.
Dus misschien dat dit de doorslag zal geven.
Hij komt op 148.75 incl. btw.

Veel succes.
Groetjes ,mamataart

15

Hai,

@dracul: de biscuitmix, mix ik gewoon op de hoogste stand en heb altijd prima kapsels.

Ok, thx for the info... ik heb van de week de Kenwood MX271 oid gekocht en ontvangen. Werkt wel heel prettig! Eerste twee biscuitbeslag is goed gelukt.
Bij de eerste poging opgevoerd bij het bakken van 145 tot 175 graden in stappen van een kwartier... een paar hele kleine harde stukjes middenin de taart, ik vermoed toch dat dit ongare taart is en niet, zoals eerder beweerd werd, kapotgeslagen mix e.d.
want, bij de tweede poging heb ik gewoon de instructie aangehouden zoals deze op de verpakking staat van de mix en het deeg kwam perfekt uit de oven, 't enige probleem wat er dan wel weer was, was dat het te snel gegaan is, waardoor je er een stuk van af moet snijden. Maar mijn conclussie is dan toch echt dat een en ander veroorzaakt wordt door niet gaar gebak.
Maar goed, dat is mijn mening, die hier niet helemaal op aansluit.
Ik weet wel dat ik SUPERBLIJ ben met mijn nieuwe mixertje :) Hij heeft een ereplaats in de keuken, wat is 't ie toch mooi :)

Groetjes, Niels.

16

Ik wil een plaatje bijplakken van mijn taart maar weet  niet of het gaat lukken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVHPLSGC.jpg

Het is gelukt!!! Dit is dus mijn tweede taart.

Hier dan ook mijn rozentaart. mijn eerste wendy taart.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AL6LK6TD.jpg