1

Onderwerp: glitters :)

heyhey,

Ik moet binnenkort een taart maken en ik wilde daar zilveren accenten op doen. (strikjes, randjes etc..) nu zit ik een beetje met een probleem. Ik heb maar een keer eerder giltter gebruikt (de edible silk uit de shop hier), dat heb ik toen met alcohol gemengd en geverfd. 3 dagen later was het echter nog steeds niet opgedroogd, je kon de glitters zo uit vegen. Nou was dat een taart voor mn neefje en ging het alleen om de ruit van een f16 dus was een veegje niet zo'n ramp maar deze taart is wel iets belangrijker en met veel meer glitter daarom ook veel meer veegjes-gevaar zeg maar ;) dus ik hoopte dat iemand tips had...

alvast bedankt :)

2

Re: glitters :)

Je kunt zilver ook dusten, maar wel vreemd dat het na dagen nog niet opgedroogd was. Bij mij droogt het altijd binnen een paar minuten. Alcohol verdampt namelijk en alleen de kleur blijft over. Ik weet alleen niet of ik eraan zou vegen. De geverfde dingen geven namelijk altijd af. Meestal zit ik er niet meer aan als ik het geverfd heb, en als er nog een foutje insluipt, dan nog even een keer naschilderen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Re: glitters :)

dank je voor de tips, ik zal eens kijken hoe het dusten werkt..

Ik had ook eigenlijk niet met opzet aan de glitters geveegd hoor ;) , het was meer dat ik in mn klunzigheid mn f16 bijna liet vallen :o  en toen zat er dus een veeg op.. aangezien ik deze taart ook moet gaan vervoeren straks maakte ik me een beetje zorgen, maar ik hoop dan maar gewoon dat het iets eenmaligs was en het straks wel gewoon opdroogt...