1

Onderwerp: decoratie van deze taart

hoi cakebakkers,

ik heb een paar vraagjes over de purple with golden leaves taart
http://www.superfinebakery.com/images/g … alCake.jpg

mijn vragen zijn:

hoe kan ik de gouden stencil op de taart krijgen? Ik heb gedacht om het foto van de stencil even uitprinten en daarna een afdruk van de stencil op de taart met een tandenstoker maken. Daarna vullen de afdruk met royal icing. Ik heb geen ervaring met royal icing dus kan ik de kant en klaar royal icing kopen en daarna de afdruk maken? Als ja welke royal icing is best voor deze stencil?

2de vraag:
Welke uitsteker (blad uitsteker) is best om te gebruiken. Ik wil exact dezelfde blad als de foto krijgen.

3rd vraagje:
hoe kan ik de mooie paars kleur krijgen (eggplant color). Ik heb de ck studentkit. Plus hoe kan ik ook hetzelfde als de foto een goud kleur krigen? Moet ik lustre dust gebruiken of PME lustre spray gold? (like how can i spray the gold color onto the stencil pattern without even getting any gold spots on the cake?

sry voor de vragen :o

2

Re: decoratie van deze taart

uhm iemand? :o

Re: decoratie van deze taart

nog maar net 1 uur, geduld is een schone zaak.

Kant en klare royal icing bestaat niet. Voor een stencil heb je stevige royal icing nodig.
Een stencil gebruik je in principe om te stencillen, hoe jij het nu uitlegt, is wel een hele complexe techniek  :think:
Eigenlijk zet je het stencil tegen je taart aan, je plamuurt er RI overheen, trekt het stencill eraf en voila klaar is kees. In dit geval zou ik gele RI smeren, dan direct daarna (snel werken) flink wat goud poeder erover heen en je stencill eraf halen.
met spray kun je niet stencillen, heb het wel eens geprobeerd, maar dat werd niet mooi.

die paars, is zoals de taart heet, denk ik regal purple (americolor bijv)
die uitsteker weet ik niet

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs