1

Onderwerp: Cake pops, wat doe ik verkeerd

Hai,

Weet niet helemaal of ik met mijn vraag goed zit maar ik probeer het maar.

Als ik mijn cakepops wil laten drogen zakken ze op een gegeven moment van de loly af.
Is de chocola dan te dik??? Of het deeg te slap? Laatse lijkt mij niet maar ik zou het anders niet weten. :/

Ook wil graag weten hoe jullie het doen als je chocola in de magnetron hebt laten smelten.
Steeds maar weer opnieuw die magnetron in of(heb ik nu gedaan)in een kom heet water gezet.

dank alvast voor de reacties
Ze zijn wel erg lekker trouwens :9

Grace

2

Re: Cake pops, wat doe ik verkeerd

Als je de stokjes voordat je ze in de balletjes stopt even in de chocolade doopt blijven ze prima zitten  :Y

Ik smelt mijn chocolade op beide manieren en laat het meestal ook in een bak heet water staan.

3

Marinina schreef:

Als je de stokjes voordat je ze in de balletjes stopt even in de chocolade doopt blijven ze prima zitten  :Y

Oh, wat fijn, ik heb nl. ook een poging ondernomen met een restje biscuit.  Ze zagen er leuk uit tot ze een half uurtje later onderaan het stokje hingen.  :nooo

wonderen bestaan ...

4

Hoe lang stop je ze in de ijskast/vriezer voor je ze onderdompeld?
Ik lees dat je biscuit gebruikt, ik gebruik altijd verkruimelde cake of cupcakes. Dit is wat steviger...

Misschien helpt het om de balletjes eerst even te laten drogen met het stokje (gedipt in chocolade) er al in en pas daarna het balletjes door de chocola te halen?

6

Ik gebruik ook altijd biscuit, en geen probleem.

Balletjes maken, lekker stevig. Dan stokjes door de choco en in het balletje, heel de handel in de koelkast. Na een half uurtje door de choco halen, au bain marie (op pan heet water) verwarmd.

Daarna rustig laten uitharden.

Succes volgende keer!!

mama-tijd = tijd voor taart!!

Wat voor soort chocolade gebruiken jullie??
Ik heb nu een merk dat niet echt goed wil uitharden, waardoor
ze vrij snel langs het stokje naar beneden kwamen...
Snel in de koelkast, ben benieuwd...

Er is altijd wel een reden voor taart...
www.taartendaan.hyves.nl

8

Daantje_Taartje schreef:

Wat voor soort chocolade gebruiken jullie??
Ik heb nu een merk dat niet echt goed wil uitharden, waardoor
ze vrij snel langs het stokje naar beneden kwamen...
Snel in de koelkast, ben benieuwd...

callebaut

mama-tijd = tijd voor taart!!

9

mijn cakepops de cake zelf is niet lekker meer. Ik heb het waarschijnlijk te lang in de koelkast gelaten......6 uur en nu is de cake hard en kruimelig. Ik heb de choco bisquit gebruikt met chocoladepasta. Wat heb ik verkeerd gedaan?