1

Onderwerp: alfabet

Dag Dames!

ik heb vorige week het alfabet gekregen, gelijk geprobeerd maar kon met geen mogelijk de marsepein eruit krijgen.
het zijn 2 lineaal's met de letters erop. om het even zo te zeggen:)
op de how-to staat dat je ze moet laten 'schieten' op tafel.
het het geprobeerd, met stokertjes aan de achterkant geprobeerd te prikken enz, het hielp niet.
nu heb ik ook bloemen uitstekers en dat schoot ook al niet op.

de marsepein was erg plakkerig, ik heb ze voor het eerst zelf gekleurd, en ik ben natuurlijk nog maar een groentje :)

wie o wie weet raad? of is het heel simpel dat ik gewoon wat fout doe?

bedankt alvast!

2

Re: alfabet

heel even in de vriezer liggen,dan wip je ze er zo uit

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

3

en je marsepein of fondant heel dun uitrollen...
eventueel nog met een stukje huishoudfolie op de marsepein.
Maar het vergt inderdaad wel wat oefening!

4

oke bedankt!

volgende week moet ik een taart met heel veel bloemetjes maken.
het duurt wel lang als ik ze steeds en de vriezer moet leggen.
maar ik ga het zeker proberen..

goed voor mijn geduld!

5

Daarom gebruik ik ook fondant (evt+tylose). Even de uitgerolde fondant laten drogen en dan de letters erin drukken. Dan tik ik op de tafel en de letters vallen er zo uit! ;)
@Karin19: worden dit harde bloemetjes? Die bv een beetje rechtop moeten staan? Of gewoon plat op de taart?

6

nee de bloemetjes moeten gewoon liggen, maar ik wou een dag van tevoren alvast wat bloemetjes proberen, anders weet ik het wel, dan raak ik in de stress  :lol:

ik heb nog geen grote voorraad marsepein, dus dat moet ik nog halen. maar heb nog nooit geen fondant geprobeerd, misschien is dat wel een idee..

bedankt!

7

Wanneer ik bloemetjes oid heb die plat op de taart komen gebruik ik gewoon marsepein (ik zelf vind fondant niet echt lekker en de harde decoraties worden meestal niet opgegeten). Welke bloemetjes-uitsteker heb jij dan?

8

http://www.maakjetaart.nl/osCommerce/images/daisy%20set%20of%203%2018,22%20en%2030mm.jpg

deze heb ik, in 3 maten. FMM heet dat?

ik had al begrepen dat marsepein lekkerder was, vandaar dat ik fondant niet geprobeerd heb...

9

Fondant met wat tylose kneden en dan dun uitrollen en even laten liggen zodat de bovenkant niet meer plakt, maar ook niet hard is, paar minuutjes. Poedersuiker op de tafel strooien en daar de tappit in drukken en de suiker eruit tikken. Dan de tappit op de dun uitgerolde fondant leggen en aandrukken, beetje heen en weer schuiven. Eventueel omdraaien en kijken of alle letters goed zijn uitgestoken. Het overtollige weghalen en dan met een ferme tik de letter eruit tikken tegen de rand van het aanrecht. Netjes neerleggen en een beetje laten uitharden in model...Succes!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

10

het moet helemaal lukken met al deze tips..
het taarten bakken werkt erg verslavend.  :lol:

bedankt!

11

Ik heb juist geen enkel probleem met dit soort 'uitstekers'. Gewoon een stukje huishoudfolie over de marsepein of fondant doen, werkt prima.

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)