1

Onderwerp: Iemand dit wel eens geprobeerd ????

Ik vraag me af of je chocolade biscuit en "gewoon" biscuit in
1x kan bakken in dezelfde vorm ????
Dus zeg maar onderin een laag chocobiscuit en de rest
van de pan met gewoon biscuit en dat dan zo hop de oven in.
Heeft iemand dat al eens gestest toevallig ???? :D:D

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2 Laatst bewerkt door Katja1604 (02-03-2011 21:38)

Re: Iemand dit wel eens geprobeerd ????

Het kan wel samen in de oven, maar je moet niet verwachten dat je twee mooie, strakke lagen krijgt.
ALS ik het zou doen, zou ik de chocoladelaag als eerste doen en de gewone laag erop.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Oh, zie net dat je zelf ook al zei eerst chocolade en dan gewone biscuit.  :lol:
Best moeilijk hoor, even RUSTIG lezen  :grr:   :s

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

ooit een keer met 2 soorten(choco en gewoon) kant en klare cake mix gedaan
weet alleen niet meer of choco onder of boven zat maar het resultaat was een egale licht bruine cake  :lol:
gewoon proberen maar, ben wel benieuwd wat er dan uit komt

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

4

:D:D Inge !!!
Ik ga het gewoon proberen idd, en dan denk ik dat ik de chocolaag eerst
een poosje in de oven zet en dan pas het gewone biscuit erop, zodat het al wat steviger is zeg maar.......

Wordt vervolgd...

5

Oehhh, dat moet ik ook eens proberen.

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

6

Micky schreef:

:D:D Inge !!!
Ik ga het gewoon proberen idd, en dan denk ik dat ik de chocolaag eerst
een poosje in de oven zet en dan pas het gewone biscuit erop, zodat het al wat steviger is zeg maar.......

Wordt vervolgd...

zou je chocobiscuit dan niet te hard zijn gebakken? want dan gaat die toch wat langer in de oven staan als de gewone biscuit
Je kan de lagen op mekaar leggen, maar je zal inderdaad geen strakke lijnen krijgen.maar je zal nog wel het verschil zien tussen de 2 lagen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

7

als je een regenboogtaart maakt, lopen de kleuren ook door elkaar heen.... ben bennieuwd of het zal lukken!!

8

zou je chocobiscuit dan niet te hard zijn gebakken? want dan gaat die toch wat langer in de oven staan als de gewone biscuit
Je kan de lagen op mekaar leggen, maar je zal inderdaad geen strakke lijnen krijgen.maar je zal nog wel het verschil zien tussen de 2 lagen.

Ja ik denk wel dat de choco wat droger zal worden, maar ik probeer het eerst even. Ik mag namelijk een bruidstaart maken en nu willen ze een laagje chocobiscuit en twee lagen gewoon biscuit, dus om te voorkomen dat ik tig kapsel moet bakken dacht ik misschien kan het ook in 1 keer.........we shall see.

9

ik heb het een tijdje geleden ook een keer geprobeerd en het effect bij mij was dat je een soort gemarmerde biscuit krijg..wel een erg leuk gezicht maar idd geen strakke lagen...

10

:think:
hmmmmmm dus waarschijnlijk toch tig kapsels bakken........

11

En als je nu chocolade en gewone apart bakt, en dan de taarten in 3en snijdt en dan de lagen onderling verwisselt
Dan heb je wel mooie strakke lijnen en de lagen zijn dan ongeveer even hoog., dus een gewone, een chocolade en weer een gewone dan heb je al twee taarten, je zou de rest in de vriezer kunnen doen of het taartje wat er boven komt (lagen taart) kleiner snijden.
Het resultaat is mooier volgens mij

Veel sucses

Groetjes Yvonne