1

Onderwerp: Welke boter?

Hoi Ladies,

Ik ben nieuw hier. Heb onlangs voor de allereerste keer cupcakes gemaakt met botercreme. De cupcakes waren heel goed gelukt, maar ik vond de botercreme niet zo lekker.

Het smaakte té veel naar boter.

Wat doe ik fout? Ik heb ongezouten roomboter gebruikt....of had ik 'gewone' boter moeten gebruiken, zoals margarine?

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

2

Re: Welke boter?

:nooo margarine vind ik niet te eten, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Hoe heb je de bc gemaakt? (moet idd wel van ongezouten roomboter)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Misschien kan je het recept voor meringue botercrème dan eens proberen? Dat vind ik persoonlijk lekkerder :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

Roomboter is gewone boter :)
Het kan natuurlijk altijd dat je iets niet lekker vindt, dus ik zou gewoon eens op zoek gaan naar andere bc recepten, er zijn er zat!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Dank voor jullie reacties! Ik zal de meringue botercreme zeker gaan proberen!

Heb net een recept ervan gevonden op internet.

@ Carien: ik heb van Funcakes mix voor botercreme gehaald, daar hoefde alleen dan nog boter en poedersuiker bij  :o .. ik weet het, heel slecht dat ik voor bijna kant-en-klaar heb gekozen, maar het was de allereerste keer en de cakejes heb ik wel helemaal zelf gemaakt, dus werd me teveel om dan ook de botercreme nog helemaal zelf te gaan maken hahahahahaha ...erg he?! Maar was niet zo lekker, dus ik ga die andere botercreme proberen te maken.

6

Ik doe altijd meer suiker dan boter, voor op een cupcake. (2:1) Dan is de botersmaak weg. Verder kun je er ook een smaakje doorheen doen, van patidess bijvoorbeeld.

happiness is a piece of cake!

7

hoef je je niet voor te schamen hoor, de meesten gebruiken wel 1 of meerdere mixen :Y  O-)  ;)

Cc's afgesmeerd met witte chocoladepasta is ook erg lekker. Mijn man lust geen witte chocopasta, maar vindt die cc's erg lekker (wat niet weet.... :o  ;) ).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl