1

Onderwerp: Hoe ver van te voren kan ik strik en overige decoratie maken

Hallo allemaal. Over 3 weken is mijn buurmeisje jarig. Ik wil op haar taart een strik maken maar heb tegen die tijd niet zoveel tijd. Ik wil hem het liefste nu al maken hierover heb ik een paar vragen.

1. Kan ik de lussen 2 of 3 dagen laten drogen en plakt dan het randje er als nog aan?
2. Als ik de lussen zo lang laat drogen kan ik ze dan nog aan/op elkaar plakken'?
3. Hoe lang kan ik de gedroogde strik dan bewaren en waar doe ik dat?
3. Als ik linten maak voor de rest van de taart kan ik die ruim van te voren maken en hoe bewaar ik die dan het beste?

Ik word hier zo gelukkig van

2

Re: Hoe ver van te voren kan ik strik en overige decoratie maken

:Y je kunt al aan de gang.
De gemaakte lussen en linten bewaren in een luchtdichte doos (afgesloten doos). De lussen zet je met een flinke dot gekleurde icing aan elkaar, kan op de dag zelf of de dag ervoor ook prima.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

wat fijn. Het is namelijk mijn eerste keer als ik nu al begin er mislukt iets dan kan ik het zelfs nog opnieuw maken. Dank je wel.

4

wel extra lussen maken hè? voor het geval dat... ;)

5

Je kan hem ook nu al maken. Een paar dagen laten drogen en alvast in elkaar zetten (dan weet je zeker dat hij goed is).

Dit heb ik met mijn eerste lussenstrik ook gedaan. Daarna heb ik hem goed en veilig weggezet in een donkere kast (dit omdat hij paars was en die leur vervaagt bij mij altijd in het daglicht, net als roze :/ ).
Hij wordt alleen maar harder en is dan heel voorzichtig op een taart te zetten.

Kijk de smaak wordt er niet beter op, maar de smaak van tylose is sowieso niet lekker vind ik :nooo

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

ohh en uiteraard moet je hem stofvrij wegzetten. De mijne stond onder een stolp :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

:lol: Meiden wat ontzettend fijn dat jullie er zijn. Ik zag het vanwege de tijdsdruk even niet meer zitten. Maar nu... Ik ga ervoor hoor. Ga morgen lekker beginnen.

8

Daar ben ik weer even. Mijn buurmeisje straalde helemaal dankzij de mooie taart. En ik moet zeggen er zijn altijd wat dingen waarvan ik denk dat had ik mooier moeten doen. maar voor de eerste keer een topsy turvy met strik.

Ilonka en carien ontzettend bedankt voor de reacties.

http://members.quicknet.nl/wiline/4_hobbys/42_koken/11_03_19_taart_merel.JPG

9

wat een prachtige taart èn strik ;) heb je gemaakt zeg, WOW :thumb:  Erg mooie kleuren ook :Y
:think: Deze zet je toch ook wel in de stapelparade hè? :Y

10

Hoi Carien wat leuk dat je mijn taart zo mooi vind. ik vind dat echt een heel groot compliment, Als ik kijk naar wat jij maakt... nou zo netjes kan ik het nog niet hoor. Ik ben een beetje een pietlut en vind dat het altijd beter kan. Daarom durf ik mijn taarten niet te posten. Ik heb ze ver weg gestopt op mijn eigen website.

Ik was echt ontzettend blij met alle hulp die ik kreeg zonder dat had ik mijn taart niet kunnen maken. Ik heb meestal wel een idee maar heb vaak niet genoeg materiaal kennis om het uit te voeren. Fijn hoor dames die alles weten en hun kennis willen delen.