1

Onderwerp: Welk spuitmondje vacht schaap

Hai,

ik denk dat ik wat nieuwe spuitmondjes aan moet schaffen, dat de spuitmondjes van mijn hard plastic slagroomspuit voor sommige dingen te grof zijn.

Welk spuitmondje gebruikt Aline in het youtube filmpje voor de vacht van haar valentine sheep?

2

Re: Welk spuitmondje vacht schaap

Dat is een scroll tip nr 17 of nr 73. Zowel in de serie van Wilton als PME zijn er verschillende. Maar ook dropflowers of star tips zouden kunnen.

Welk merk spreekt je het meeste aan en wat wil je verder met spuittechnieken gaan doen? Ik bedoel van beide merken en ook de merkloze zijn startsetjes, uitgebreide sets en losse tips te koop. De tips van Wilton en PME sluit je aan op een coupler (een plastic tuitje met schroefdraad) zodat je een tip (spuitmondje) tijdens het werken kunt vervangen. Dus in de spuitzak gaat een coupler en aan het einde van je spuitzak gaat een tip en die draai je weer vast met een ring. (coupler en ring worden altijd tezamen verkocht). Los koop je een tip onder de 4 Euro afhankelijk van de grote van een tip, en een setje couples/ringen van 2 kost denk ik zo'n 3 euro. Spuitzakken kunnen wegwerpzakken, katoenen of kunststof.

Kijk'es in een Wilton jaarboek voor alle verschillende mondjes, bezoek wat websites, bekijk de collectie van een mede taartdecorateur, bezoek een winkeltje of bekijk youtube filmpjes, doe'es een workshop. De wereld van spuittechnieken is oud en best groot  :D

Met zoete groet! Akire

3

Re: Welk spuitmondje vacht schaap

Welk merk spreekt je het meeste aan en wat wil je verder met spuittechnieken gaan doen? 
Ik vind eigenlijk alles leuk, maar heb nog nooit gedecoreerd, dus wou maar met simpele dingen als het schaapje beginnen.

Het plan is nu om eerst de simpele dingen zelf te proberen, en het een beetje goedkoop houden.
Als dat een beetje lukt, t.z.t. een workshop te volgen voor de moeilijkere dingen.

Heb nog niet genoeg tijd gehad om me er echt in te verdiepen.

Bedankt voor alle info. Ook handig dat je er wat prijzen bij hebt gezet.