1

Onderwerp: echt niet lekker....

ik heb gisteren 2 lekkere chocolade cakes gebakken ingepakt en op een koele plek gelaten tot vandaag. Die cake was heerlijk....ik wou het bijna zo eten. (maar toch niet gedaan)
Vandaag heb ik voor de vullig wat botercreme gemaakt 1:1 met vanillie smaak en voor de tweede laag heb ik lemoncurd gebruikt (uit een potje).
die botercreme...die was alles bevahalve lekker. AL die vet...en alleen maar de gedachte dat ik een dikke laag boter aan het eten ben....ik werd er misselijk van. Hier dus nooit weer botercreme. (mijn man vond het ook niet lekker) Gelukkig hebben we nog een stukje cake kunnen redden.
Ik ben dus nu opzoek naar  een lekkere friesse niet al te zoete vulling. Iemand tips?

2

Re: echt niet lekker....

1:1 botercreme wordt eigenlijk niet gebruikt voor een vulling, maar meer om af te smeren.
Botercreme met mix gemaakt is wel erg lekker, lijkt helemaal niet op de 1:1 botercreme.

3

Je moet ook geen botercreme gebruiken om te vullen maar meringue botercrème !!!

Lemoncurd lijkt me sowieso niet lekker bij een chococake, maar dat zal een kwestie van smaak zijn  ;)

4

grrr...hoezo niet?!?!?!?

Pfff...ik dacht dat jullie botercreme1:1 bedoelen elke keer....

Dit was mijn eerste taart en was dus helemaal niet lekker...
Mijn schoonmoeder is zaterdag jarig en ik wil voor haar een lekekre taart bakken maar ik weet dus niet met wat ik het kan vullen. Ik heb ook taartmix van funcakes. Kan ik dta beter gebruiken met een vlaaivulling?is dat wat?

5

Als je hier aan de zijkant kijkt zie je heeeeeeel veel lekkere vullingen  :Y
Vlaai/vulling is altijd goed en lekker in combi met b.v slagroom evt. verkruimelde bokkepootjes ofzo erdoor.
Meringue botercrème is ook heerlijk met b.v chocolade of pasta erdoor, je kan daar ook nog iets door doen denk aan stukjes chocolade b.v.

Er is zoveel mogelijk, maar je hebt gewoon net het gene gedaan wat niet lekker is, maar niet getreurd aldoende leert men en de volgende wordt vast heerlijk  :Y

6

Vlaaivulling, lekkere jam, roomkaas met verse frambozen, choco met banaan ga zo maar door eventueel vermengd met pati krem. Allemaal vullingen die koel moeten.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

7

Wat ook heel lekker is een laagje kersen/aardbeienvlaaivulling met banketbakkersroom. Heel simpel, maar lekker. En de botercréme 1:1 niet meer gebruiken als vulling... :nooo  maar hier staan nog meer combinaties.
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/
Succes met je taart!

8

ik vroeg me nu dus af hoe ik aan die botercreme kom...en ik weet het alweer. Uit het boek van peggy porchen! zij gebruikt 1:1 botercreme om taart te vullen... :grr:

Ik weet dus niet welke vullig bij een chocobischuit goed past..dat moet ik nog leren...
Wel stom van mij want ik had in huis ook lekkere slagroom, allemaal soorten vlaaivulling en banketbakkersroom.
Ah ja...weer wat geleerd!

9

Bij een chocobiscuit is een mergpijpjesmousse erg lekker met onder de mousse een laagje frambozenjam. Bokkepootjesmousse is ook lekker bij een chocobiscuit. Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken of onder ingezonden recepten kijken.

Succes!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

Ik gebruik wel de gewone 1:1 botercreme voor een vulling, maar dan doe ik er bijvoorbeeld wat bastognekoeken verkruimeld door of wat chocolade pasta. Dan smaakt het wel lekker naar mijn mening. Merengue botercreme heb ik me nog niet aan gewaagd, maar misschien moet ik dat ook eens gaan proberen. Dat schijnt erg lekker te zijn.
Maar ik ben ook fan van vlaaivulling met daarop slagroom in elke laag van de taart, erg lekker!

Groetjes Bianca

11

in chocoladebisquit gebruik ik meestal slagroom met stukjes annanas als vulling.Smaakt fris en erg lekker

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

12

Ik gebruik altijd dit recept voor botercreme, om af te smeren en te vullen.... Zoet maar wel lekker  :Y

Botercrème (Dit recept is van Joanna Farrow)

150 gram zachte boter/margarine
250 gram gezeefde poedersuiker
1 theelepel vanille essence.

Mix dit geheel met de mixer, zodat de botercreme mooi roomwit van kleur is. Naar eigen inzicht een smaakje en of kleurtje toevoegen.

Bijvoorbeeld:

- Rum, citroen, amandel essence
- Aardbeiensaus, karamelsaus, chocoladesaus
- Anijspoeder (van een blokje)
- Kaneelpoeder
- Crème de menthe
- Rozenwater
- Sinaasappel likeur
- Etc.

Dit recept is voldoende voor 12 standaard cupcakes. Het makkelijke van dit recept is dat je het gemakkelijk door de helft kan doen of verdubbelen....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

ik gebruik ook vaak lemoncurd voor chocobiscuit