Onderwerp: Cinnabon cinnamon rolls
Ik heb gisteren het recept van de Cinnabon cinnamon rolls uitgeprobeerd. En ik moet zeggen ze zijn zijn heerlijk

but you may also be the world to one person."
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Cinnabon cinnamon rolls
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb gisteren het recept van de Cinnabon cinnamon rolls uitgeprobeerd. En ik moet zeggen ze zijn zijn heerlijk

Oooooh, Cinnabon!! Die verkopen ze hier, en ik kan telkens weer de verleiding niet weerstaan
Maar zelf maken lijkt me ook een keer leuk: mag ik vragen waar je het recept hebt gevonden?
By the way: ze zien er echt precies even heerlijk uit als in de winkel 
Hoi Adrienne,
Hieronder het recept dat ik gevonden heb op internet.
Veel bakplezier.
Groetjes,
Blanche
Ingrediënten voor 6 personen
Deeg
1 cup warme melk (45 graden)
2 eieren kamertemperatuur
76 gr gesmolten boter (1/3 cup)
4½ cups (brood) bloem
1 tl. zout
½ cup suiker
10 gram gist (1,5 zakje) (2½ tl.)
vulling
220 gr. (1 cup) bruine suiker
1 el. gemalen kaneel
76 gr gesmolten boter (1/3 cup)
glazuur
85 gr roomkaas naturel (bijvoorbeeld philadelphia)
57 gr zachte boter (1/4 cup)
190 gr poedersuiker (1½ cup)
½ tl. vanille extract
1/8 tl. zout
Hulpmiddelen
Broodmachine als je die hebt
Voorbereiding
Doe de ingrediënten van het eerste blok in de broodmachine, en laat deze kneden en rijzen tot het 2 keer zo groot is geworden (ongeveer een uur). Haal het er dan uit en laat het 10 minuten rusten op een met bloem bestrooid werkblad.
Bereidingswijze
Rol het deeg tot een lap van 40 bij 50 cm (mij lukt het ook gemakkelijk zonder roller). Smeer over het deeg de boter (vloeibare werkt niet, dat loopt er uit, wat wel kan, is de suiker mengen met het boter), en daarna het mengsel van bruine suiker en kaneel. Rol het deeg op, en snij in 12 plakken. Die leg je in een bakblik zodat je de rol ziet, dus plat (ik gebruik een grote lasagne schaal van Ikea) dek af met plastic folie en laat nog eens een half uur rijzen. Zet dan de bakvorm in een voorverwarmde oven van 200 graden. Bak de rollen ca 15 minuten.
Terwijl de rollen in de oven liggen, maak je het glazuur, door alle ingrediënten van het derde blok door elkaar te roeren. Smeer het geheel over de warme rollen zodra ze uit de oven komen. Meteen serveren. Afgekoelde cinnabon kun je 30 seconden in de magnetron opwarmen.
Hartstikke bedankt!
Dit ziet er echt goed uit zeg.... yummy 
Heerlijk!
ziet er heerlijk uit ga ik zekker eens proberen.
Lekker!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Cinnabon cinnamon rolls