1

Onderwerp: hoeveelheid

Ik dacht net een taart te maken gewoon met bloem en maizena en keek naar de FAQ om de hoeveelheid te bepalen voor de kleinste bloemvorm van Wilton.
Eh. ....ik denk dat of ik iets fout gedaan heb of dat de hoeveelheid daar niet klopt.

Het onderstaande heb ik dus gedaan en verdubbeld want er ging zogezegd 1 liter water in.

Reken per halve liter één ei. Per ei gebruik je 30g suiker, 25g bloem, 5 gram maïzena en een snufje zout.

Jullie begrijpen al dat mijn taartje giga mislukt is.

Twijfel, twijfel of ik het opnieuw zou gaan proberen met de bovenstaande maten...ook omdat jongste zoonlief de oven eh bemand heeft omdat ik zijn oudere broers ineens weg moest gaan brengen.
Heeft hij nu iets fout gedaan of ik zelf met de maten????

2

Re: hoeveelheid

Whah. ik denk dat ik al weet wat ik fout gedaan heb.
Tja. ..de laatste tijd zo verwend met de kant en klare mix die je gewoon 10 minuten met alles kunt kloppen.
Ik had nu natuurlijk de eieren en de suiker eerst 10 minuten moeten kloppen en daarna de gezeefde bloem met maizena er voorzichtig door heen scheppen.
Toch??

3

Ja, klopt.
Heb je alles in 1 keer gemixed? (Ik gebruik geen mix, dus weet niet hoe je dat klaarmaakt?)

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

4

Ja, inderdaad had ik alles in één keer gemixed.
En dat terwijl ik mijn slagroomtaarten altijd met bloem en maizena maakte...ineens ging het lampje dus weer branden.

...ben nu dan toch weer op de "ouderwetse"manier biscuitdeeg aan het maken.
Ik zal het melden als het deze keer gelukt is en dat moet want ik had altijd mooie biscuitbodems voor de slagroomtaarten.

5

Gelukt.

...weet dus waardoor het kwam.