Dank je wel (felicitatie).
Ik hoor er nu helemaal bij, met m'n Kennie
.
Omdat ik dit jaar 40 word dacht ik er over om met de naaste familie te gaan skiën in zo'n overdekte hal, of een workshop boltaartjes/cupcakes/halsketting maken te gaan volgen.
Maar ik schrok van wat ik dan in totaal kwijt zou zijn.
Ik kwam op dit forum en dacht, wie weet, kan ik het mezelf leren en gewoon thuis een "bakfeestje" te houden. Gewoon gezellig bezig zijn, verschillende mixen en vullingen proeven, decoreren, en misschien een demootje te houden.
Mij lijkt vooral het decoreren leuk.
Ik wou heel graag royal icing proberen. Maar las dat niet alle mixers dat aan kunnen. Ik heb mijn man gevraagd hoe het zat met mijn oude mixer, en zijn antwoord was dat de mixer niet geschikt is voor r.i. Dus ik zou een nieuwe kopen.
Mijn schoonzusje heeft een mixer op een standaard, en dat leek mij zo handig. Zeker omdat ik sinds kort af en toe last heb van rsi (dit soort forums zijn veel te leuk). En ik 10 minuten met een gewone mixer eigenlijk niet zo zag zitten (maar misschien valt dat ook hard mee?)
Ik had me er nog niet in verdiept, maar vertelde hem (zonder bijbedoelingen
) dat veel meiden op dit forum roemen over een Kenwood of Kitchenaid. Mijn man dacht toen dat dat een leuk cadeau zou zijn voor mijn verjaardag, maar dat het dan wel handig was om hem nu al te geven, zodat ik kan oefenen. En kwam er dus zaterdag totaal onverwacht mee aanzetten!! Hij vond dat ik een goede mixer moest hebben, zodat het niet aan de apparatuur gelegen kan hebben als iets mislukt is. Hij vertelde dat het zijn moeder nooit lukte om taarten te bakken, totdat ze een nieuwe oven had.
Poeh, ik was er blij mee maar ook wel overdonderd. Ik had ook geen idee dat ze zo duur waren.
Had ook wel even zoiets van halen we de kosten er wel uit, ga ik wel vaak bakken, blijf ik dat leuk vinden?
En we zijn ook maar met ons tweetjes en wil proberen wat minder te snoepen.
Maar aan de andere kant, als we met z'n allen een workshop ergens hadden gedaan, was ik ook al een groot deel van het bedrag van een Kenwood kwijt geweest. En nou houd ik er ook wat aan over. En weet je wat mijn man zei: hij is altijd handig voor de oliebollen.
Ik moet zeggen, ik heb wel lol in de paar dingen die ik tot nu toe gemaakt heb. Ik heb zo'n vermoeden dat zo'n Kennie verslavend werkt.
Ik vind het trouwens heel leuk dat je spontaan al met deze nuttige tips komt, hier heb ik zeker wat aan. Vandaag had ik een schaapje willen maken met een vacht van r.i., maar heb geen mooie maat spuitmondje hier voor. (Verkopen ze spuitmondjes van PME/ Wilton bij Cook & Co?).Had nog verjaardag en was ook niet zo fit, dus van oefenen is nog niet veel gekomen maar ik ga je aanwijzingen zeker opvolgen.
O ja, zit er verschil in spuiten met mondstukje met bakpapier/snoepzak/zip lock zakje?