1

Onderwerp: problemen bij bakken biscuit in pme bakpannen

Hoi,

Ik heb sinds eem tijdje bananen van pme, maar mijn biscuit zit niet goed in de bodem. Als je hem dan bakt en omdraait, dan zijn de randjes dus niet strak. Daar zit lucht onder zeg maar. Ik heb al geprobeerd om eerst beetje in het bakblik te doen en dan in de ronde vorm te drukken en dan de rest, ik heb ook al na het vullen het blik op het aanrecht getikt, maar het helpt allemaal niet. Bak ik in mijn oude springvorm dan zijn ze teer te strak in de randen.
Iemand een idee of tip om Toch mijn pme bakblikken te gebruiken en strakke randen te krijgen?

Groeten femke

2

Re: problemen bij bakken biscuit in pme bakpannen

Ergens op het forum is het al eerder voorbij gekomen. Ik had er ook een tijdje last van, dus had gezocht....

Het is te verhelpen door niet met bakspray, maar met boter in te smeren (werkt bij mij stukken beter!!) en idd even stampen op het aanrecht èn met een satéprikker langs de rand v/d bodem te gaan als je gevuld hebt, dan is de lucht er als het goed is uit....

Succes!

I just love it....!!

Ligt inderdaad aan de bakspray. Ik haal altijd een velletje keukenpapier door de randjes, dan gaat het meestal wel goed.

4

Ok, bedankt voor de tip! Ga het van het weekend direct proberen, zonder bakspray...
Oh en ik kan op mijn telefoon niet zoeken in deze rubriek, vandaar mijn directe vraag.

Groet femke

5

Sprokkel schreef:

Hoi,

Ik heb sinds eem tijdje bananen van pme, ....

Groeten femke

wat voor bananen zijn dat dan  :lol:  :lol:  :lol:

maar gelukkig hebben alle anderen je al antwoorden gegeven.
Succes ermee; ik ben trouwens nog steeds op zoek naar de ideale bakspray, dus als iemand daar een tip voor heeft?!?!?

Groetjes, Dorothea.

6

Dot schreef:
Sprokkel schreef:

Hoi,

Ik heb sinds eem tijdje bananen van pme, ....

Groeten femke

wat voor bananen zijn dat dan  :lol:  :lol:  :lol:

maar gelukkig hebben alle anderen je al antwoorden gegeven.
Succes ermee; ik ben trouwens nog steeds op zoek naar de ideale bakspray, dus als iemand daar een tip voor heeft?!?!?

Hahaha, ik moest dus typen op mijn telefoon en die maakt soms beetje rare woorden en dan lees ik het natuurlijk niet goed terug....

7

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, ik zal de link naar mijn topic even opzoeken want daar staat de oplossing in!

8

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=114366

Groetjes en succes.

9

liek 27 A schreef:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=114366

Groetjes en succes.

Ik word helemaal blij van je topic, dit heb ik inderdaad ook! Hopelijk is dat ook voor mij zo opgelost! Heel erg bedankt voor het opzoeken en bedenken allemaal!

10

Joepie!!! :thumb:

Eindelijk de oplossing gevonden.

Bedankt iedereen!!

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky