1

Onderwerp: Hoe vervoeren en aanbieden

Ik heb mijn eerste opdracht in de wacht gesleept!! Erg leuk :D

Nu heb ik twaalf cupcakes gemaakt en een taart van 42 x 21 cm. De cupcakes zijn al af en liggen en de vriezer te stralen (niet te hard anders ontdooid de rest ;)) en de taart moet ik van de week nog gaan maken.
Maar nu vroeg ik me af hoe jullie de taarten en cupcakes naar mensen toe aanbieden. Met een taart met standaard maat snap ik dat een taartdoos de uitkomst bied, maar hoe doen jullie dat met zo'n gekke maat als ik heb en met cupcakes??
Ik ben erg benieuwd!!

Dan heb ik nog een vraagje!!
Als ik mijn taart zondag bak en bekleed enzo, kan ik hem dan tot woensdag buiten de vriezer bewaren of moet ik hem dan toch invriezen??

Alvast bedankt voor de antwoorden!!

2

Re: Hoe vervoeren en aanbieden

nou, ik zou het niet zondag bakken en decoreren en dan pas woensdag eten. als ik op woensdag een taart heb bak ik maandag de biscuit en die bewaar ik in een pedaalemmerzak. en dinsdag vullen en decoreren zodat hij woensdag klaar is.

invriezen heb ik geen ervaring mee, want ik maak ze graag vers  :)

3

Taarten die niet in een doos passen doe ik meest op een bekleed mdf-plankje (of iets dergelijks) met cadeaupapier erover en dan een laag doorschijnende folie.

Als je de taart zondag maakt dan zou ik 'm zeker invriezen, gaat prima en dan is ie veel verser om te eten  :Y
Niet vergeten om 'm op tijd weer te ontdooien ;)

Wel showen wat je gemaakt hebt he? Ben benieuwd wat een plaatsgenoot voor moois maakt :)

Say YES with joy. Say NO without fear.

4

Ik gebruik voor zulke grote ongebruikelijke maten de kartonnen dozen van Ikea :

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70177967

Cupcakes vervoer ik eigenlijk altijd met een insert maar als het voor bekenden is zou je ook kunnen kiezen om ze in je bakblik mee te geven die ze dan kunnen terug geven :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Adrienne schreef:

Ik gebruik voor zulke grote ongebruikelijke maten de kartonnen dozen van Ikea :

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70177967

Cupcakes vervoer ik eigenlijk altijd met een insert maar als het voor bekenden is zou je ook kunnen kiezen om ze in je bakblik mee te geven die ze dan kunnen terug geven :)

Heej da's een idee, daar had ik nog niet aan gedacht, ga ik zeker onthouden!

Say YES with joy. Say NO without fear.

6

Voor oncourante maten plak/niet ik gewoon taartdozen aan elkaar dus gewoon 2 bodems van 2 taartdozen van pak m beet 25 cm (je hebt m dan alleen voor de lengte van 41 cm nodig, de breedte van 21 cm past gewoon in de 25 cm taartdoos)en voor de deksels dus ook :D
En zolang de cc's geen toef hebben doe ik die gewoon naast elkaar in een doos.

Alles goed???? nee 3 fout

vervoeren en bewaren is niet per definitie bakken voor anderen, dus

[move]--> td algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs