1

Onderwerp: hoeveelheid biscuit recept?

ik ben op zoek naar de hoeveelheden voor een blanda van 12cm en zat net te kijken bij de recepten  biscuit  5 eieren 150 gr suiker 125 gram bloem 25gr. maizena zout en vanille suiker

bij biscuit 1 staat alles per 1 ei 30gr. bloem 30 gr. suiker

Dan kom ik als je het x5 doet op 150gr. bloem maar bij het recept bescuit 125gr. Wat is nu de goede hoeveelheid?

2

Re: hoeveelheid biscuit recept?

Ik heb ook het basisrecept van 5eieren, 150gr suiker, 125gr bloem 25gr maizena en de rest. Maar ik deel t dan gewoon door 5, en mankeert niks aan mn taarten. Dus;

1 ei
30 gr suiker
25gr bloem
5gr maizena

en uiteraard t snufje zout wat minder en dan 1,6 gram vanillesuiker :lol:

Trotse mama van Iris en Milan, en wonder nr 3 onderweg <3

3

claudia76 schreef:

ik ben op zoek naar de hoeveelheden voor een blanda van 12cm en zat net te kijken bij de recepten  biscuit  5 eieren 150 gr suiker 125 gram bloem 25gr. maizena zout en vanille suiker

bij biscuit 1 staat alles per 1 ei 30gr. bloem 30 gr. suiker

Dan kom ik als je het x5 doet op 150gr. bloem maar bij het recept bescuit 125gr. Wat is nu de goede hoeveelheid?

Ik snap je vraag niet goed.............de ene is met maizena en de ander zonder, dus zit er verschil in de hoeveelheid bloem..........2 soorten basisbiscuit........

Voor de blanda 12cm staat hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72051 de verhoudingen bij........

En in dit topic staat ook nog heel veel: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 126380532, oa. over de inhoud van de blanda en dan de hoeveelheden omrekenen op basis van een ei per halve liter inhoud van de bakvorm...................

4

Dankjewel, het heeft dus te maken met de maizena. Ik ben niet zo handig met een computer ik kan nooit wat vinden dus bedankt voor bovenstaande topic, had wel bij recepten en andere vragen gekeken, maar natuurlijk niet bijdeze.

5

als je een deel van de bloem vervangt door maizena wordt je biscuit luchtiger. Dus als je ergens een recept vindt met alleen bloem en je wilt het luchtiger mag je een deeltje door maizena vervangen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

6

Thanks