1

Onderwerp: Candy melt scheurt

Hoi, ik heb al een keer of 3 cakepops gemaakt met Candy melts van Wilton maar er zijn er steeds een paar waarvan de Candy melt bij het stollen gaat scheuren, heeft iemand enig idee hoe dit komt en misschien   Weet hoe ik dit kan voorkomen.

2

Re: Candy melt scheurt

Nou ik gebruik zeer regelmatig candymelts, maar ik herken je probleem niet...Ik zou er misschien een klein beetje crisco doorheen mengen...
Wie weet dat een ander wel tips voor je heeft...succus!
grtjs wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

3

Ik kan je niet helpen, want heb ze zelf nog nooit gemaakt. Ik meld je alleen even bij de modjes omdat je verkeerd staat.

4

Juist als je nieuw bent is het handig als je even titels, omschrijvingen en sticky's (=belangrijke topics bovenin elke rubriek) leest voordat je je bericht plaatst. Klein&Fijn is een show-rubriek, niet bedoeld voor vragen.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door Adekwant (23-02-2011 22:52)

Sorry hooooor het spijt me verschrikkelijk dat ik deze vraag hier heb geplaatst.

6

Ik herken het niet, maar ik kan me voorstellen, dat er dan een te dikke laag op zit :think: Dan wordt de 'candy' laag te zwaar. Je moet hem echt heel goed, bewegend laten uitlekken en zorg dat de candymelt goed vloeibaar is als je de cakepops erin doopt. Misschien moet je tussendoor weer opwarmen als het te stevig wordt.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

7

Adekwant schreef:

Sorry hooooor het spijt me verschrikkelijk dat ik deze vraag hier heb geplaatst.

?

Maar goed, over  de candymelts: misschien iets langzamer laten drogen? Dus eerst buiten de koelkast en dan er pas in? Ik noem maar wat?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Waarschijnlijk zijn je ballen te koud, als je ze in de candy melts doopt. (Koel je ze in de diepvries?) Als ze vervolgens op kamertemperatuur komen, gaan ze uitzetten, waardoor de (inmiddels gestolde) chocolade breekt.
Het beste kun je ze dus in de koelkast koelen. Dit duurt dan echter wel wat langer. Je zou ze bv een nacht kunnen laten liggen en pas de volgende dag in de chocolade dopen. Wil je het toch in de diepvries doen, dan denk ik dat je ze er echt niet langer dan 10 min in moet laten.

Succes!

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

9

Bedankt voor de reacties ik ga het dit weekend nog een keer proberen maar dan met minder koude ballen :-).