1

Onderwerp: Marsepein, Fondant of MMF!!

Ik heb tot nu toe marsepein gebruikt ja je moet er van houden :(
Ik heb daarna de recept hier gebruikt van MMF, vondt het niet zo goed om uit te rollen en heel erg kleverig, moet je het de zelfde dag gebruiken? Ik heb het ook een beetje in de magnetron gedaan maar toen werd het wel erg kleverig :s 
Fondant nog niet geprobeerd hoe is jullie ervaring daarmee.

Ik weet niet ik vindt het zo leuk om die taarten te maken, maar om op te eten met marsepein en mmf  :s

Waar halen jullie de marsepeinen fondant?
alvast bedankt :o
Ik hoop dat ik in de goeie rubriek zit ;)

Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Taarten bakken!!!!

2

Re: Marsepein, Fondant of MMF!!

Wat bedoel je met: waar halen jullie de marsepeinen fondant?

3 Laatst bewerkt door sam77 (24-02-2011 13:26)

ik dnek dat ze bedoelt, marsepein EN fondant

het recept van de mmf is bij mij ook nog niet gelukt..denk dat dat veel oefenen betekent ;)

ik heb nu 2 taarten met marsepein gedaan en 1 met marsefont...
dat laatste vond ik echt fijn om mee te werken! scheurt niet en si erg flexibel en doet wta ik wil :D

ow en ik haal mijn marsepein en fondant hier op het dorp, daar zit een taartenwinkel, is van funcakes..

Be your own best friend because there is only one person you have to live with for all of your life.
X Sam

4

Karin09 schreef:

Wat bedoel je met: waar halen jullie de marsepeinen fondant?

Hahah ja marsepein EN fondant ;)

5

sam77 schreef:

ik dnek dat ze bedoelt, marsepein EN fondant

het recept van de mmf is bij mij ook nog niet gelukt..denk dat dat veel oefenen betekent ;)

ik heb nu 2 taarten met marsepein gedaan en 1 met marsefont...
dat laatste vond ik echt fijn om mee te werken! scheurt niet en si erg flexibel en doet wta ik wil :D

ow en ik haal mijn marsepein en fondant hier op het dorp, daar zit een taartenwinkel, is van funcakes..

Bedankt :thumb:  Ga dat eens proberen en ik denk ook dat die van funcakes toch het lekkers zijn :o

6

Zou zeker als beginner kant-enk-lare fondant gebruiken........dan weet je hoe dat voelt en werkt, en kun je daarna proberen mmf te maken, zodat het ook verwerkbaar is.

Mijn laatste taart heb ik met marsepein 1:3 van zeelandia gemaakt, en dat vond ik heel erg prettig werken, zeker ook met het kleuren.

En verder is het zo dat de smaak............heel erg persoonlijk is, ik vind geen van beiden lekker, en eet dus ook nooit van mijn gemaakte taarten..........als je wilt kun je aan fondant ook wat smaakstof van Lorraine toevoegen geloof ik.............en in de webshop is er fondant met fruitsmaak.............

Er is gewoon veel keuze.............en uitproberen waar je prettig mee kan werken............

7

Karin09 schreef:

Zou zeker als beginner kant-enk-lare fondant gebruiken........dan weet je hoe dat voelt en werkt, en kun je daarna proberen mmf te maken, zodat het ook verwerkbaar is.

Mijn laatste taart heb ik met marsepein 1:3 van zeelandia gemaakt, en dat vond ik heel erg prettig werken, zeker ook met het kleuren.

En verder is het zo dat de smaak............heel erg persoonlijk is, ik vind geen van beiden lekker, en eet dus ook nooit van mijn gemaakte taarten..........als je wilt kun je aan fondant ook wat smaakstof van Lorraine toevoegen geloof ik.............en in de webshop is er fondant met fruitsmaak.............

Er is gewoon veel keuze.............en uitproberen waar je prettig mee kan werken............

Super bedankt voor de Tips! Ik ga het zeker allemaal proberen en een smaakstof toevoegen is een hele goeie :thumb:

8

bij mij plakte het mmf heel erg heb er toen maizena in gedaan proefde het zelfde :9 :P

heb het nog niet gebruit maar zou het wat uit maken

9

mmf gewoon nog verder doorkneden met nog meer poedersuiker totdat het niet meer plakt. maar ook niet te droog wordt. anders gaat het scheuren.

10

dus ik kan het niet meer gebruiken
:nooo

11 Laatst bewerkt door CindyM (25-05-2011 14:17)

vast wel! gewoon proberen en weggooien kan altijd nog! ik zag je mailtje maar ik hoop dat ik het zo ook beantwoord heb voor je. let wel op dat de smaak niet 'bloemig' wordt met maizena erdoor.

12

CindyM heel erg bedankt anders moest ik nog een keer dat plakkerige kneden

13

en als het te droog is wat kan ik er dan tegen doen