1

Onderwerp: vraag over koenie's hemelse modder en andere vragen

Ik heb pas mijn eerste opdracht gekregen voor een soort bruidstaart; mijn collega wil zijn vriendin ten huwelijk vragen dmv een bruidstaart met daarop de tekst/vraag en ringen. errug leuk natuurlijk dat ik dat mag maken :Y. Alleen zit ik nog wel met wat vragen waarop jullie misschien een antwoord weten :think:.
Het wordt een stapeltaart die bestaat uit 2 lagen. De ene taart wordt gevuld met zwiterse room, mandarijntjes, lemon curd en frambozenjam. De andere wordt een chocoladebiscuit met Koenie's hemelse modder en kersenvlaaivulling. Over de laatste taart heb ik nog wat vragen:
- Is het wel lekker is om de chocoladetaart met marsepein en fondant te bekleden?Of is die combinatie niet lekker. Volgens mij moet het wel lukken, maar ik weet het niet zeker.
- Is het lekkerder om deze taart in te smeren met botercreme of met witte chocoladepasta?
- Kan ik de gevulde en beklede chocoladetaart invriezen of wordt de kwaliteit dan erg minder?
- Kan ik de eiwtten in Koenie's hemelse modder ook vervangen door gepasteuriseerde eiwitten of eiwitpoeder?

zo... het zijn weer heel wat vragen, maar ik hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen.
Alvast bedankt!!

Groetjes
Jiska

2

Re: vraag over koenie's hemelse modder en andere vragen

chocoladetaart met fondant is sowieso lekker, want aan fondant zit niet zoveel smaak, behalve zoet :) marsepein is ook lekker met chocolade vind ik zelf, en iedereen die wel eens een stukje taart van mij eet. Ik kies wel het liefste voor fondant bij chocolade hoor.
Afsmeren maakt niet zoveel uit, dat is waarschijnlijk toch niet zo veel. Ik zou toch liever voor botercreme kiezen geloof ik, want witte chocolade heeft een eigen smaak en dan worden het teveel smaken door elkaar misschien.
Invriezen geen probleem.
Gepasteuriseerde eiwitten kan je altijd door ''gewone' eiwitten vervangen. Eiwitpoeder weet ik niet.

Mijn website: Presentaart

3

Re: vraag over koenie's hemelse modder en andere vragen

Dank Mascha... je hebt alles al beantwoord... en eiwitpoeder... weet ik ook niet...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl