1

Onderwerp: invriezen/ontdooien... snap ik het nu eindelijk??

Het blijft een lastig gebeuren... goed invriezen en goed ontdooien, vind ik.

Graag jullie mening. Klopt dit een beetje?

Dus invriezen:
Losse biscuit in een plastic zak in de vriezer.
Gevulde en afgesmeerde biscuit in een plastic zak in de vriezer.
Gedecoreerde taart in een taartdoos en die in een plastic zak in de vriezer. Eventueel zonder taartdoos, maar dan opletten dat het plastic niet tegen de taart aan komt...

Ontdooien:
Losse biscuit paar uur voor vullen en bekleden uit de vriezer in de koelkast (of op kamertamperatuur?) in de plastic zak. 
Gevulde en afgesmeerde biscuit paar uur voor bekleden uit de vriezer (of toch 24 uur?) ontdooien (in de plastic zak?) in de koelkast of kamertemperatuur, afhankelijk van de vulling.
Gedecoreerde taart 24 uur voor aansnijden uit de vriezer in de taartdoos, zonder plastic zak in de koelkast. De laatste 3/4 uur (afhankelijk van de vulling) op kamertemperatuur ontdooien in de taartdoos.

Of sla ik nu volledig de plank mis of mis ik van alles? Vast bedankt voor het lezen en jullie feedback.

2

Re: invriezen/ontdooien... snap ik het nu eindelijk??

Sorry, kan je niet helpen maar ben wel benieuwd naar de reacties. Ik lees dus ff mee........

Soms heb je van die dromen die je wakker houden....tot je ze uitvoert (Loesje)

heb nog niet zo heel veel ervaring, maar volgens mij moet je de losse biscuit bij ontdooien niet in de zak laten zitten, dan slaat de condens erop terug...
Verder ga ik ook meelezen!

4

Dus invriezen:
Losse biscuit in een plastic zak in de vriezer. Klopt

Gevulde en afgesmeerde biscuit in een plastic zak in de vriezer.
Ik doe dat meestal in de doos en daar een zak omheen. Dus niet zo in de zak.

Gedecoreerde taart in een taartdoos en die in een plastic zak in de vriezer. Eventueel zonder taartdoos, maar dan opletten dat het plastic niet tegen de taart aan komt...Ik zou hem gewoon in een taartdoos doen en daar de zak omheen. Loop je ook niet het risico dat je je decoratie vernachelt.

Ontdooien:
Losse biscuit paar uur voor vullen en bekleden uit de vriezer in de koelkast (of op kamertamperatuur?) in de plastic zak.Kan gewoon op kamertemperatuur

Gevulde en afgesmeerde biscuit paar uur voor bekleden uit de vriezer (of toch 24 uur?) ontdooien (in de plastic zak?) in de koelkast of kamertemperatuur, afhankelijk van de vulling.In de doos zonder plastic zak in de koelkast, 24 uur van te voren uit de vriezer

Gedecoreerde taart 24 uur voor aansnijden uit de vriezer in de taartdoos, zonder plastic zak in de koelkast. De laatste 3/4 uur (afhankelijk van de vulling) op kamertemperatuur ontdooien in de taartdoos.Klopt

Dit is altijd zoals ik het doe. Wil niet zeggen dat dit dé manier is maar ik heb nog nooit problemen gehad met invriezen/ontdooien.

Volg je hart...want dat klopt!

5

Dankjewel! 'k Sla 't gelijk op!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden....tot je ze uitvoert (Loesje)