Onderwerp: Planning

Ik ga vrijdagochtend een taart afleveren, maar heb alleen vandaag en morgenavond om aan de taart te werken. Ik heb gelezen dat je al veel van tevoren kunt klaarmaken, maar ik zou graag weten hoe ik een en ander dan bewaar. Kunnen jullie mij helpen?

* Biscuit: vandaag bakken, afdekken en buiten de koelkast bewaren?

* Marsepein: al kleuren, in huishoudfolie verpakken en buiten de koelkast bewaren?

* Botercreme: al maken en in de koelkast bewaren? Hoe krijg ik het dan weer zacht als ik het ga gebruiken? Magnetron of morgenochtend al uit de koelkast?

* Banketbakkersroom: dat maak ik met water. Vandaag maken en binnen/buiten de koelkast bewaren?

* Roomboter:poedersuiker 1:1 voor het afsmeren: al maken en in de koelkast? Ook hierbij de vraag hoe ik het smeerbaar kan maken?

Ik ben een beginnende, maar zeer enthousiaste taartenmaakster en hoop veel van jullie te kunnen leren. Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Van taarten maken word je blij!

2

Re: Planning

* Biscuit: vandaag bakken, afdekken en buiten de koelkast bewaren? :Y (in een plastic zak/pedaalemmerzak)
* Marsepein: al kleuren, in huishoudfolie verpakken en buiten de koelkast bewaren?  :Y ik doe het altijd in plastic zak, maar hhfolie zal ook wel willen
* Botercreme: al maken en in de koelkast bewaren? Hoe krijg ik het dan weer zacht als ik het ga gebruiken? Magnetron of morgenochtend al uit de koelkast? kan allebei, bc er morgenvroeg uithalen geeft geen kans op te ver gesmolten bc ;)

* Banketbakkersroom: dat maak ik met water. Vandaag maken en binnen/buiten de koelkast bewaren? sorry, geen idee :nooo

* Roomboter:poedersuiker 1:1 voor het afsmeren: al maken en in de koelkast? Ook hierbij de vraag hoe ik het smeerbaar kan maken? hetzelfde als bij de mix

:think: tenminste, hoe ga je de 1e botercreme maken? met een mix, of met eiwitten?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik doe mijn meringue botercreme meestal al meteen in plastic spuitzakken. Die bewaar ik in de koelkast; een uurtje voor gebruik eruit halen en het doet prima zijn werk. De 1 op 1 voor afsmeren kun je ook buiten de koelkast wel bewaren, wel afgedekt. De banketbakkersroom zou ik er toch liever in zetten tot gebruik.

Maar ik ga je even verplaatsen :) Vragen horen niet in 'over de site', maar in één van de vragenrubrieken ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Je kunt vandaag prima je biscuit bakken en goed verpakt bewaren. Wel eerst helemaal af laten koelen voor je hem in een zak doet!
Marsepein kun je inderdaad al prima kleuren. Dan trekt de kleur vaak nog erg mooi in. Is de kleur soms mooier.
Welke botercreme wil je maken? (voor het vullen?) Van botercrememix weet ik niets :nooo  :nooo
De banketbakkersroom maak je van een zakje van dr oetker?
Ik doe dat zelf altijd kort voor ik de taart ga vullen. Als je morgenavond eerst de banketbakkersroom maakt en even in de koelkast wegzet, dan alles klaarzetten. Dan is daarna je banketbakkersroom klaar voor gebruik. Banketbakkersroom moet volgens mij in de koelkast. 't Is immers room
De 1:1 bc kun je volgens mij nu ook al klaarmaken en in de koelkast bewaren. Morgenvroeg eruit halen en dan is hij 's avonds klaar voor gebruik.

Succes!!

Groetjes Gerien

@ Carien: Ik heb idd mix voor de bc.

@ Grietje: Ik heb banketbakkersroom van de taartenwinkel, zo'n mix waar je water of melk bij kunt doen.

Iedereen:

Bedankt voor jullie reacties! Nu weet ik hoe ik kan gaan plannen!

Groetjes,
Carolien

Van taarten maken word je blij!