Onderwerp: Wanneer beste timing om te gaan stapelen en afwerken?
Zojuist heb ik voor het eerst 2 biscuits gebakken. Afkloppen, maar ze lijken goed gelukt. Ik wil ze vullen, stapelen en bekleden met fondant.
Ik ben er nog niet over uit of ik voor 2 lagen vulling ga of 3. Ik wil als vulling een sinaasappelcreme en een manderijntjesroom gebruiken. De eerste staat al af te koelen, de room ben ik van plan straks te maken. Als het lukt, is de taart bedoeld om mee te nemen op een bezoekje woensdagavond.
Hoe kan ik dit het beste timen? Ik moet er bij zeggen dat ik de ochtenden sowieso geen tijd heb en woensdag het me eigenlijk niet geweldig uitkomt om af te werken. Ik kan eventueel wel tijd maken, maar heb dan maar iets van 2,5 uurtjes. Best krap voor een eerst experiment en eventueel kleine mislukkingen bijwerken.
Ik heb bedacht om morgen begin van de middag te gaan vullen, stutten en stapelen en dan even rust te gunnen om te settelen en af te koelen (lees; vulling niet te vloeibaar worden). Om dan dinsdagavond de uitdaging met het fondant aan te gaan. Kan dit qua timing of ga ik dan ergens de mist in of is de smaak woensdagavond/donderdagmiddag (voor eventueel restje) dan minder?
En de combinatie vullen en stapelen; als ik een vullaag tussen beide biscuits doe i.p.v. alleen het biscuit open snijden en vullen, maakt dit dan nog uit voor de stabiliteit qua stapelen of heeft dat dezelfde invloed als een laag vulling als middenlaag in de biscuits?