1

Onderwerp: Koekjespot

Ik heb alle eerdere berichten gelezen en  bestudeert, maar vraag nu nog 1 tip: waar haal je de goedkoopste "m&m's"? Smarties lijken me sowieso al goedkoper, maar doen de buk-smarties van de Jumbo het bv ook nog na het bakken? Heeft iemand daar ervaring mee?

En de chocola, kan ik die ook weglaten? En zo niet moet het puur zijn?

Ik ga- hopelijk- de potten maken voor onze fancyfair tbv weeskinderen in Kenia & Brazilië (even veel stemmen dus beide).
Ik heb de Goedlandpotten van de Aldi  en die lijken me exact zo groot als de Hakpotten. Ik heb dus het basisrecept met 1,5 vermenigvuldigd, dat ga ik nog ff testen...

Ergens stond dat het op 1,45 per pot kwam, maar met m&m's én chocola én pinda's...? Klopt dat wel? (Dat is ook de reden dat ik hoop dat de chocola achterwege kan blijven, vrees dat het anders echt erg duur wordt!) (Oh en Niels -de lieverd- zei dat hij ze niet zou kopen...)

Jullie wel toch? Met een door de kinderen gemaakt etiket en een doekje-met-lintje om de deksel...

Groetjes Sas

2

Re: Koekjespot

na het bakken verkleuren de m&m's/ smarties of wat dan ook.. Dus volgens mij kan je gewoon goedkope gekleurde look-a-likes erin doen! Het ziet er wel leuk uit zo'n potje, en die kleurtjes doen het hem dan juist!
En ja, ik denk wel dat je de chocola achterwege kan laten, nog niet geprobeerd overigens, maar als je de goedkoopste reep in de winkel haalt, valt het qua prijs toch wel mee? Ik vind ze wel echt heerlijk die koekjes!

Succes met de fancy-fair!

3

Ik denk dat je de chocolade wel weg kunt laten hoor. Misschien kun je op het etiket nog variatie-tips zetten. Bijvoorbeeld dat je nog .. gram chocoladestukjes of m&m's kunt toevoegen voor een ander resultaat.

Enne...tuurlijk zou ik zo'n fleurige pot bij je kopen. Als Niels het niet doet....

Volg je hart...want dat klopt!

4

ik verhuis dit topic naar taartdecoratie algemeen ;)

5

Dank jullie wel!

Die variatie-tip vind ik een briljante vondst! "Nog lekkerder met..." Wauw!Dat scheelt zó.
(Bij de Aldi al 6,25 kwijt aan "nepm-nems" (zo heten de neppers hier in huis)
Moest idd wel ff zoeken waar ik gebleven was ( was alweer bang dat ik -zoals zo vaak- het gewoon had weggeklikt ipv versturen...).

Ik hoop de foto-uploader goed te hebben tzt en dan maak ik er zeker foto's van (is pas eind april...dus nog experimenteertijd).

Groetjes Sas

6

Ik heb vanmiddag de pot gevuld, eerst met het 1,5x recept...te leeg, dan dubbel: nu heb ik eindelijk de havermout erin...blijf ik met nog 60 gram m&m's+pinda's zitten... ( die had ik eruit geschept om de havermout erin te doen.

Dus... kan er wat minder havermout in? (vast wel)

In ieder geval is het nu met 1 ei en dat is toch praktischer dan 0,75 ei :)

Groetjes Sas